نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

14. دى 1395 - 22:30   |   کد مطلب: 21295
طرح ملی آموزش یک ساعت با محیط بان روز سه شنبه 14 دیماه در 38 مدرسه شهرستان ملایر در دو منطقه حفاظت شده لشگردر و گلپرآباد آغاز شد.

به گزارش ملایری ها به نقل از ایرنا؛ رئیس اداره آموزش و پژوهش حفاظت محیط زیست استان همدان روز سه شنبه در آیین گشایش این طرح در روستای محمود آباد ملایر افزود: این یک طرح ملی است و در مدارس روستاهایی که در مناطق حفاظت شده استان قرار دارند، اجرا می شود.
عباس ایزدی افزود: 16 محیط بان در سطح استان آموزش های لازم را در راستای ارتقای سطح آگاهی های محیط زیستی دانش آموزان و آشنایی با وظایف محیط بانان را به دانش آموزان در سطح مدارس ارایه می کنند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ملایر دارای دو منطقه حفاظت شده است و روستاهای تحت پوشش بیشتری در این مناطق واقع شده اند، اجرای این طرح ملی از این شهرستان آغاز شد و برای ما بسیار حایز اهمیت است.
ایزدی بیان کرد: این طرح در پنج شهرستان استان شامل ملایر، همدان، نهاوند، تویسرکان و اسدآباد در 6 منطقه حفاظت شده از امروز 14 دیماه آغاز شده و تا 29 دی امسال ادامه دارد.
وی افزود: در هر شهرستان سه یا چهار محیط بان هر روز آموزش های لازم را در چهار تا پنج مدرسه ارایه می دهند و از محیط بانان با تجربه و آشنا به مناطق حفاظت شده در این طرح به کار گرفته شده است.
ایزدی خواستار مشارکت مردم در اجرای این طرح و حفاظت از محیط زیست شد و گفت: دانش آموزان به عنوان مخاطبان این طرح و آینده سازان کشور، می توانند از طریق آموزش هایی که محیط بانان به آنها می دهند، در حفاظت از طبیعت و کسب آگاهی بیشتر احساس مسئولیت کنند.
رئیس اداره آموزش و پژوهش حفاظت محیط زیست استان همدان دانش آموزان را بهترین نماینده برای حفاظت از مناطق دانست و بیان کرد: در این طرح دانش آموزان اصول نگهداری از محیط زیست، درختان و وحوش را از طریق محیط بانان فرا می گیرند تا در آینده شاهد حداقل تعارض با محیط زیست باشیم.
ایزدی تعامل با مناطق زیست محیطی، آشنایی با محیط زیست، پوشش گیاهی و جانوری و تعامل با پدیده های محیط زیستی شناخت مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست استان را از دیگر اهداف طرح ملی آموزش یک ساعت با محیط بان برشمرد.
طرح ملی آموزش یک ساعت با محیط بان روز سه شنبه 14 دیماه در شش منطقه حفاظت شده استان همدان آغاز شد و تا 29 دی ادامه دارد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار