نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. دى 1395 - 14:24   |   کد مطلب: 21231
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: حصر باید تمام شده و حتما باید شکسته شود و آقایان باید دادگاهی شوند.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محمود  نبویان در مراسم یادبود حماسه نهم دی ماه در مسجد جمع ملایربا تاکید بر توجه به گفتمان فتنه اظهار داشت: امروز ما باید گفتمان فتنه را شناخته و گفتمان فتنه امروز نیازمسئولین ، جریان رسانه ها و جریان دانشگاه ها است.

وی با اشاره به حوادث سال 88  و حصر سران فتنه بیان کرد:حصر باید تمام شده و حتما باید شکسته شود و به لحاظ قانونی شورای عالی امنیت ملی که ریئس آن آقای رئیس جمهوراست باید تصمیم دراین باره بگیرد و آقایان باید دادگاهی شوند.

استاد حوزه و دانشگاه قم بیان کرد: چرا اینها محاکمه نمی شوند و چرا نظام دوگانه با این‌ها برخورد می کند اگر بچه های ما بودند الان استخوان هایشان پوسیده بود.

وی گفت: ما با اصل اسلام  انقلاب کردیم و سال 88 سران فتنه به دنبال نابودی همین اسلام بودند و در این  میان در سال 88 حقوقدانان جنبش سبز یک قانون اساسی نوشته که در این قانون اساسی هر جا نامی از اسلام بود آن را عوض کردند.

حجت السلام نبویان گفت: در سال 88 دشمنان به دنبال سرنگونی این نظام بودند و به دنبال این بوده که اسلام برود و مبارزه با اصل ولایت فقیه را هدف قرار دادند.

وی گفت: در کشور هر کس به سراغ تضعیف ارزش های اسلامی برود با  جریان فتنه همراه است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جریان فتنه به دنیال نابودی آرمان اصلی نظام یعنی آمریکا شیطان بزرگ است بودند.

وی افزود:آنها به دنبال این بوده که برای مردم جا  انداخته که آمریکا شیطان بزرگ نیست و می توان با آمریکا رابطه داشت ، به آن لبخند زد و با آن دست داد.

حجت الاسلام نبویان گفت: آنها به دنبال این بوده که از جریان فتنه در کشور حرفی زده نشود و این در حالی است که دو سال است رهبری بیان کرده که آمریکا بد است.

وی فتنه جدید را رابطه با آمریکا عنوان کرد و  گفت: مگر مشکل ما تحریم ها نبوده و دلیل اصلی این تحریم ها مگر آمریکا نیست پس چرا به آمریکا لبخند زده و به دنبال رابطه با آن‌ها هستیم.

استاد حوزه و دانشگاه قم بیان کرد: عزت به رابطه با سران کفار نبوده و عزت به نوکری اباعبدالله است و هر کس می گوید ما باید با آمریکا رابطه داشته باشیم خودش آمریکایی است.

وی افزود: امروز نماینده مجلس، استاد دانشگاه، اهل رسانه و هر کس می گوید با امریکا باید دوست بود خودش امریکایی است.

حجت الاسلام نبویان با اشاره به بندهای مختلف برجام بیان کرد: بدانید کسانی که دیپلماسی قرآنی را کنار گذاشته و با دشمنان ملت دست دادند نتیجه این شده است که در برجام پس از یکسال هنوز ثمری نداشته است.

وی گفت: برجام شش جز دارد که شامل یکی اصل متن برجام است و پنج ضمیمه تعهدات ایران، تعهدات آمریکا، همکاری صلح آمیز، کمیسیون مشترک است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کمیسیون مشترک هشت عضو داشته که شامل کشورهای 5+1 و ایران و نماینده اتحاده اروپا بوده که 16 کارکرد برای آن در نظر گرفته شده است و در 15 بند آن آمده که اگر تصمیمی بخواهد اجرایی شود نیاز به اجماع آراست و فقط در یک مورد اجماع آرا نیاز نبوده و آن بازدید از مراکز نظامی ایران است.

وی افزود: علی رقم نهی صریح رهبری که مبادا به بهانه برجام حق نظارت و بازدید از مراکز نظامی ما را بگیرند اما در برجام این مطلب آمده است.

حجت الاسلام نبویان گفت: نردیک به یکسال از روز اجرای تعهدات ایران گذشته و ایران به تمامی تعهداتش عمل کرده است اما طرف مقابل چه کرده است؟

وی بیان کرد: ضامن تعهدات ایران سازمان بین المللی اتمی است اما در مقابل چه کسی باید ضمانت اجرایی طرف مقابل باشد و جواب در این‌باره هیچ است.

وی گفت: در برجام 12 تعهد الی الابد وجود دارد و ما هم فردو و هم نطنز را از کار انداخته سهم و غنی سازی خود را از بیست درصد به سه درصد رسانده ایم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ما چهار نوع تحریم هسته ای، موشکی، حمایت از تروریست و حقوق بشر را داشته که در برجام فقط تحریم های هسته ای برداشته می شود.

وی افزود: تحریم های هسته ای نیز بر چهار نوع که فقط دو نوع آن برداشته شده است و حال نیز پس از یکسال از گذشت اجرای تعهدات ایران هنوز تحریم ها برنداشته شده است.

حجت الاسلام نبویان گفت: امروز امریکا شرط جدید گذاشته که حاج قاسم را کتف بسته تحویل او بدهیم و در FATF مستقیم به حاج قاسم اشاره کرده است.

 وی گفت: پس از گذشت یکسال اکنون طریف آمده و می گوید که اشباه کردم و آمریکا به برجام عمل نکرده است و این به دلیل قول شفاهی جان کری است.

وی گفت: آمریکا به تعهداتی که کتبا داده است عمل نکرده است پس چگونه است که به قول شفاهی یک نفر اعتماد شده است.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار