نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. دى 1395 - 22:41   |   کد مطلب: 21164
آتشنشانان 125 همدان با تلاشی یک ساعته آتش‌سوزی کارخانه رنگ و مواد شیمیایی را در جاده ملایر مهار کردند.

به گزارش ملایری ها به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان، ساعت 11 و 18 دوشنبه 29 آذر سامانه 125 همدان گزارشی از وقوع آتش‌سوزی در یک کارخانه رنگ و مواد شیمیایی دریافت کرد.

با دریافت این گزارش بلافاصله 2 اکیپ عملیاتی از ایستگاه مرکزی و یک اکیپ از ایستگاه 16 با 14 آتش‌نشان و یک اکیپ پشتیبانی با 2 نفر اتش‌نشان با تانکر 16 هزار لیتری از ایستگاه 12 به نشانی اعلام شده در کیلومتر 30 جاده همدان- ملایر اعزام شدند.

آتش‌نشانان که در کمترین زمان ممکن خود را به محل حادثه رسانده بودند با مشاهده شعله‌های آتش که از انبار کارخانه مواد شیمیایی زبانه می‌کشید بلافاصله عملیات اطفاء حریق را آغاز کردند.

با توجه به گستردگی آتش‌سوزی و احتمال سرایت آن به سالن اصلی کارخانه که حجم زیادی رنگ و مواد شیمیایی در آن قرار داشت آتش‌نشانان از سه جهت به آتش هجوم بردند و با قطع ارتباط محل آتش‌سوزی به انبارمجاور و سالن اصلی مانع از گسترش آن شدند.

در ادامه آتش‌نشانان باوجود شدت و گستردگی آتش‌سوزی و وجود مقدار زیادی مواد قابل اشتعال از جمله اسپری‌های محتوی رنگ و گاز فندک به کانون حریق نزدیک و پس از یک ساعت تلاش مستمر موفق به مهار کامل آتش‌سوزی شدند.

پس از پایان این عملیات حساس و مهم که تقدیر و تحسین مالک محل حادثه را به دنبال داشت آتش‌نشانان اعزامی برای ادامه خدمات‌رسانی به شهروندان به ایستگاه‌های خود مراجعت کردند.

بر اساس این گزارش ساعت 17 و 10 دقیقه روز دوشنبه وقوع آتش‌سوزی در یک مغازه خوار و بار فروشی به سامانه 125 همدان گزارش شد.

بلافاصله 3 اکیپ عملیاتی از ایستگاه‌های مرکزی و 17 به محل حادثه واقع در اسلامشهر اعزام و آتش‌سوزی را در مراحل اولیه اطفاء کردند.

در این عملیات نیز سرعت عمل آتش‌نشانان در رسیدن به محل حادثه و واکنش سریع آنان در مهار آتش‌سوزی تقدیر و تحسین مالک محل حادثه را به دنبال داشت.

لازم به ذکر است طبق اعلام مرکز پیام و کنترل فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان عملیات روز 29 آذر شهروندان 380  بار با سامانه 125 تماس گرفته‌اند که از این تعداد تماس 9 مورد منجر به عملیات شده، 26 تماس برای مشاوره و راهنمایی، 40 تماس اشتباه و متاسفانه 305 مورد مزاحمت بوده است.

دیدگاه شما