نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. دى 1395 - 22:38   |   کد مطلب: 21163
فرمانده انتظامی شهرستان ملایر از شناسایی و دستگیری نزدیک به 70 نفر خرده‌فروش موادمخدر طی یک ماه تلاش حافظان نظم و امنیت در ملایر خبر داد.

به گزارش ملایری ها؛  شعبان ترک‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با اشاره به خطرات اعتیاد برای جامعه و لزوم جمع‌آوری معتادان که چهره محیط زندگی شهروندان را زشت و ناپسند کرده است، افزود: طی این ماه، 14 نفر معتاد متجاهر دستگیر و براساس ماده 16 تحویل مراکز بازپروری در استان شد.

وی اظهار کرد: در همین مدت با اجرای طرح‌های مبارزه با موادمخدر و پاک‌سازی مناطق‌آلوده و از پیش تعیین شده، نزدیک به 71 کیلوگرم انواع موادمخدر تریاک، هروئین و شیشه از سوداگران مرگ کشف و ضبط شد.

ترک‌نیا افزود: برخورد جدی و بی‌امان با پدیده شوم موادمخدر از مطالبات جدی شهروندان و از اولویت‌های ناجاست و در این حوزه مهم از مأموریت‌های محوله، خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان این بلای خانمانسوز به عنوان عوامل کلیدی در ایجاد آلودگی جوانان و آینده‌سازان جامعه هیچ‌گاه از نگاه پلیس دور نبوده و در صورت رویت تحت برخورد قانونی و قاطعانه قرار خواهد گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: والدین ضمن مراقبت از فرزندان خود، آنها را از مراوده با دوستان ناباب برحذر دارند و شیوه‌های شناخت دوستان امین را به فرزندان خود بیاموزند تا زمینه گرایش به انواع ناهنجاری‌ها و ابتلا به این بلای عظیم و مخرب از بین برود.

فرمانده انتظامی ملایر در ادامه از شناسایی و دستگیری کلاهبردار 20 میلیون تومانی در ملایر توسط خبر داد و گفت: درپی طرح شکوائیه‌ای توسط فردی با هویت معلوم، اعلام شد که شخصی با هویت مشخص سفارش 764 عدد لوازم یدکی خودرو را داده که با عنایت به قرار فی‌مابین تعیین شده بود تا بار مذکور در شهر همجوار ملایر تحویل شود که مجددا طی تماس خریدار، سفارش این بار به ملایر انتقال شد.

ترک‌نیا خاطرنشان کرد: مستندات موجود حاکیست، در مکان دریافت بار، در قبال 20 میلیون تومان وجه نقد، طی چند فقره چک، این معامله بدون موجودی بانکی و با به‌کارگیری ترفندی خاص توسط فرد کلاهبردار صورت می‌گیرد بنابراین دستیگری کلاهبردار موصوف با طرح شکوائیه فرد مال‌باخته به صورت ویژه در دستور کار پلیس ملایر قرار گرفت.

وی افزود: در نهایت با به‌کارگیری شگردهای پلیسی با وجود انجام اقدامات مختلف فریبکارانه، هویت فرد کلاهبردار شناسایی و در مخفیگاهش طی یک عملیات ضربتی دستگیر شد و طی تحقیقات به عمل آمده از فرد دستگیرشده نامبرده به بزه خود بدین شکل اقرار کرد که به وسیله یک دستگاه خودروی سواری مشغول مسافرکشی بوده که یک سری مدارک هویتی را پیدا کرده و از این مدارک بدین شکل سوءاستفاده و اقدام به سفارش بار قطعه خودرو با مدارک جعلی کرده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در همین ارتباط، ضمن تشکیل پرونده قضائی برای فرد کلاهبردار دستگیر شده، نامبرده تحویل مراجع قضائی شد، یادآور شد: حفاظت از مدارک و اوراق بهادار باید سرلوحه کار قرار داشته باشد و با این تدبیر، زمینه کاهش فرصت ارتکاب جرم برای مجرمان فراهم خواهد شد.

دیدگاه شما