نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

26. آذر 1395 - 11:22   |   کد مطلب: 21111
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر گفت: ادغام آزمون ارشد و دکترای دانشگاه آزاد با دانشگاه سراسری اصلا به صلاح نبوده و با ادغام آزمون‌ها حق انتخاب و تنوع را از داوطلبان گرفته می شود.

عباس ملک حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری ها با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی جامع، مردمی  و عمومی است اظهار داشت: این دانشگاه با داشتن امکانات متعدد تاکنون در تربیت علمی و فرهنگی فرزندان این مرز و بوم تلاش کرده و افراد موفقی نیز از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی شخصی نیست و این موضوع در اساسنامه دانشگاه نیز آمده است، گفت: در حال حاضر بیش از 85 درصد دانشجویان در سایر مراکز علمی و دانشگاهی کشور برای تحصیل شهریه می‌پردازند و شاید بتوان گفت تنها 15 درصد دانشجویان برای تحصیل شهریه نمی‌دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر با بیان اینکه این دانشگاه با توجه به گرفتن هزینه از دانشجویان تلاش کرده تا امکانات خوبی را در اختیار دانشجویان قرار دهد افزود: در دانشگاه آزاد بیشترین سهم استاد به دانشجو را نسبت به سایر مراکز علمی و دانشگاهی داریم که این نشان از توجه ویژه به بحث علمی و پژوهشی دانشجویان دارد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری کنکور سراسری امسال گفت: متاسفانه امسال شاهد ادغام کنکور دانشگاه آزاد اسلامی با کنکور سراسری بودیم که نارضایتی‌های بسیاری را به همراه داشت.

ملک حسینی با بیان اینکه دانشگاه آزاد از سال 61 تا کنون آزمون ورودی این دانشگاه را به صورت مجزا برگزار کرده است، تصریح کرد: در این مدت حتی کوچکترین مشکلی نیز در برگزاری آزمون‌های  سراسری ورود به دانشگاه آزاد وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه مرکز سنجش دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مجهزترین مراکز سنجش است افزود: ما طی این همه سال مجری برگزاری کنکور این دانشگاه بوده‌ایم و تا کنون نیز مشکل خاصی نداشته‌ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر با انتقاد از این که همه چیز را متمرکز کردن به نفع مردم نیست گفت: اگر وزارت علوم بخواهد همه کنکورها را خود برگزار کند، به نفع مردم نبوده و در واقع فرصت انتخاب را از دانشجویان می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ما استانداردهای لازم را در دانشگاه آزاد داریم گفت: وزارت علوم می‌تواند به عنوان یک مجری بر امور ما نظارت داشته باشد اما نباید حق انتخاب و برگزاری آزمون را از این دانشگاه بگیرد.

ملک حسینی با بیان اینکه جامعه پیشرفته جامعه‌ای است که قدرت انتخاب بالایی داشته باشد، تصریح کرد: وقتی مردم تنوع انتخاب داشته باشند می‌توانند قدرت انتخاب بهتری داشته باشند.

وی برگزاری کنکور مجزا را باعث تنوع در انتخاب، توجه به بومی بودن و... دانست و افزود: متاسفانه با ادغام آزمون‌ها حق انتخاب و تنوع را از مردم می‌گیریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر در ادامه با اشاره به برنامه و نظر وزارت علوم برای برگزاری آزمون سراسری ارشد و دکترا گفت: وزارت علوم تلاش می‌کند آزمون ارشد و دکترای دانشگاه آزاد را با آزمون سراسری ادغام کند.

وی ضمن گلایه از مسؤولان برگزاری این آزمون گفت: بیشترین شرکت کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد و دکترا از افراد شاغل بوده که در شهر خود مشغول کار هستند و به خاطر شرایط دانشگاه آزاد برای ادامه تحصیل این دانشگاه را انتخاب می‌کنند.

ملک حسینی با اشاره به اینکه اگر این سیستم نیز متمرکز شود شاید دیگر این افراد شرایط ادامه تحصیل را نداشته باشند افزود: ادغام آزمون ارشد و دکترا اصلا به صلاح مردم نیست.

وی با بیان اینکه سیستم دانشگاه آزاد سیستمی است که کارش را تا کنون به درستی انجام داده و اشکالی در آن وجود نداشته گفت: چرا باید باعث ایجاد مشکلات برای این دانشگاه و مردم شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر تصریح کرد: دانشجویان و متقاضیان حق انتخاب داشته و خود تشخیص می‌دهند در
آزمون ورودی کدام دانشگاه شرکت کنند.

وی با اشاره به تحصیل 4 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر خاطرنشان کرد: در حال حاضر 73 رشته دانشگاهی در این دانشگاه وجود دارد که از این تعداد سه رشته در مقطع کاردانی، 12 رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته، 22 رشته کارشناسی پیوسته، 34 رشته کارشناسی ارشد و دو رشته نیز در مقطع دکترا است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار