نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. آذر 1395 - 14:42   |   کد مطلب: 21077
فرماندار ملایر گفت: برنامه های هفته فرهنگی ملایر از 18 تا 23 دی ماه در شهر و روستاهای مختلف شهرستان برگزار شده تا بتوان هر چه بیشتر باعث رشد و توسعه فرهنگی شهرستان شد.

به گزارش ملایری ها؛ عبدالعظیم رضایی در شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر در فرمانداری با اشاره به لزوم توجه به بحث فرهنگ اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران برای تحقق حاکمیت دینی و اخلاق انجام شد و زیبنده این نظام نبوده که از فرهنگ ناب فاصله بگیرد.

وی با تاکید بر توجه همه جانبه بر مسائل فرهنگی بیان کرد: اگر بتوانیم مشکلات فرهنگی را کاهش داده بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی بر طرف می شود.

فرماندار ملایر با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی در دی ماه بیان کرد: با توجه به فرهنگی بودن شهرستان ملایر و داشتن مفاخر بزرگ فرهنگی قرار بود هفته فرهنگی در ابتدای مهر ماه برگزار شود.

وی توجه هر چه بیشتر به ملایر را از مهمترین اولیوت ها در این هفته بیان کرد و گفت: با توجه به همزمانی با هفته دفاع مقدس و پر بودن برنامه های صدا و سیما برای توجه به شهرستان هفته فرهنگی در ملایر  در ابتدای مهر ماه برگزار نشد.

رضایی افزود: برنامه های هفته فرهنگی از قبل پیش بینی شده و این هفته از هجدهم دی ماه و همزمان با ولادت امام حسن عسگری(ع) آغاز می شود.

وی گفت: برنامه های هفته فرهنگی ملایر از 18 تا 23 دی ماه در شهر و روستاهای مختلف شهرستان برگزار شده تا بتوان هر چه بیشتر باعث رشد و توسعه فرهنگی شهرستان شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر برقراری هم در این نشست با اشاره به اهمیت فرهنگ در سخنان رهبری  اظهار داشت: مقام معظم رهبری اهمیت فرهنگ را به عنوان هوای تنفسی انسان تعبیر می کند و این مسئله ارزش حیاتی دارد.

وی گفت: باید همه مسئولین به ترویج فرهنگ ناب اهمیت داده و آن را در شهرستان پیگیری کنیم.

امام جمعه ملایر ترویج فرهنگ نماز را در جامعه یکی از راهکارهای مهم در مقابله با آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت: بندگی خدا و ایستادگی در مقابل طاغوت از مهمترین آثار ترویج فرهنگ نماز بوده و نماز از منکرات جلوگیری می کند.

وی زندگی واقعی و معنوی انسان را در گرو فرهنگسازی دانست و بیان کرد: اگر در جامعه اسلامی تعداد افراد بی نماز  زیاد شده ما باید به خودمان مراجعه کرده و  کوتاهی و کم کاری از خود ما است.

 حجت الاسلام برقراری با اشاره به پیام رهبری به اجلاس نماز بیان کرد: رهبری در این پیام به رسالت اصلی مسئولین درباره ترویج فرهنگ نماز تاکید دارند.

وی نماز را منشا همه خیرها عنوان کرد: شورای فرهنگ عمومی می تواند با مصوبات نماز را در شهرستان نهادینه کند.

امام جمعه ملایر با تاکید به برگزاری نماز اول وقت در ادارات و نهادها و مدارس بیان کرد: افکار و درخواست های مردمی بهترین ضمانت اجرایی برای مصوبات شورای فرهنگ عمومی است.

وی با اشاره به مهمترین خواسته های مردم در بازدیدها از میان و بیان کرد: مقابله با خرده فروشان مواد مخدر و مزاحمت های عروسی مهمترین خواسته همه مردم است.

وی گفت: اعتیاد دلیل عمده بیشتر طلاق ها بوده و باید تدابیری مهمی برای این مسئله اندیشیده شود و خرده فروشان مقابله جدی شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار