18. آذر 1395 - 16:51   |   کد مطلب: 21047
مدیرکل راه‌آهن اراک گفت:روزانه از ایستگاه ملایر 400 مسافر به‌صورت رفت‌وبرگشت ملایر به شهر جابه‌جاشده این ایستگاه ظرفیت افزایش مسافران را هم دارد.

به گزارش ملایری ها؛ جلال‌الدین کوکنار در جمع اصحاب رسانه در راه‌آهن ملایر با اشاره به طول مسیر راه‌آهن مسیر غرب کشور اظهار داشت: طول مسیر راه‌آهن از اراک به کربلا را 560 کیلومتر بوده که 160 کیلومتر آن در حوزه راه‌آهن اراک است.

وی گفت: راه‌آهن غرب کشور شامل دو قسمت ایستگاه تهران و اراک بوده که اراک از ایستگاه‌های  سمنگان، حک، زنگنه، ملایر، فیروزان به کرمانشاه متصل شده تا درنهایت این مسیر در غرب کشور به مرز خسروی و بندر لازقیه سوریه ادامه دارد.

مدیرکل راه‌آهن اراک با اعلام آمادگی جابه‌جایی بار توسط ایستگاه راه‌آهن ملایر بیان کرد: ایستگاه ملایر آمادگی راه‌اندازی و آماده  کردن واگن باری در صورت داشتن متقاضی را دارد.

وی گفت: درگذشته و با توجه به صادرات کالا  از ایستگاه ملایر سیمان نهاوند و همدان و سنگ‌آهن معدن سرمک برای صادرات ارسال می‌شد که در حال حاضر این امر با کاهش صادرات متوقف‌شده است.

 کوکنار با اشاره به آخرین وضعیت افتتاح خط مسافربری ملایر به تهران تصریح کرد: مذاکرات لازم برای راه‌اندازی خط مسافربری قطار ملایر به تهران انجام‌شده و با گرفتن چارتر این قطار راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت:روزانه از ایستگاه ملایر 400 مسافر به‌صورت رفت‌وبرگشت  ملایر به شهر جابه‌جاشده  این ایستگاه  ظرفیت افزایش مسافران را هم دارد.

مدیرکل راه‌آهن  افزود: روزانه یک رام قطار با ظرفیت 200 مسافر شامل 5 واگن و  ده کوپه چهار تخته این مسافران را در دو مسیر رفت‌وبرگشت به مشهد جابه‌جا می‌کند.

وی گفت: درراه آهن اراک نیز  15 ایستگاه زیر نظر این ایستگاه راه‌آهن بوده که 15 رام قطار 400 مسافر را جابه‌جا کرده و روزانه شش هزار مسافر از راه‌آهن اراک جابه‌جا می‌شود.

کوکنار گفت: در شش‌ماهه نخست امسال 420 هزار مسافر رفت و 420 هزار نفر برگشت جابه‌جاشده که نسبت به سال مدت مشابه 32 درصد افرایش جاه جایی داشته است.

وی با اشاره به افزایش 25 درصدی جابه‌جایی بار در شش‌ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بیان کرد:سالیانه 4.5 میلیون تن بار خالص و 8 میلیون تن بار ناخالص از حوزه ریلی استان مرکزی جابه‌جا می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن اراک گفت: بیشتر بارجا به جا شده از این مسیر مازوت بوده که به بندر امام صادر می‌شود و روزانه 100 واگن از پالایشگاه شازند بار جابه‌جا می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار