نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. آذر 1395 - 15:05   |   کد مطلب: 21046
معاون رئیس‌جمهور در ملایر خبر داد
افزایش 70 درصدی بودجه حمل‌ونقل ریلی کشور در سال 96
معاون رئیس‌جمهور گفت: در سال 96 هم بودجه حمل‌ونقل ریلی 70 درصد افزایش‌یافته و به سه هزار و 500 میلیارد تومان می‌رسد.

به گزارش ملایری‌ها؛ محمدباقر نوبخت در جریان بازدید از راه‌آهن ملایر با اشاره به آخرین وضعیت راه‌آهن تهران به همدان اظهار داشت: کار زیرسازی و ریل‌گذاری طبق برنامه زمان‌بندی پیش رفته و تا آخر امسال و ماه نخست سال آینده انتظار بهره‌برداری  از این مسیر می‌رود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت راه‌آهن ملایر به فیروزان هم بیان کرد: مسیر ملایر تا فیروزان نیز بخشی از کار انجام‌شده و قطعه‌ای از این بخش با توجه به تعهد درراه و شهرسازی  انجام می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور گفت: همواره پروژه‌ها  مشکلات مالی همراه بوده و ب بخش پرداخت‌ها متعاقب صورت می‌گیرد اما در خصوص راه‌آهن تهران همدان و سنندج 172 درصد تخصیص بودجه  و ملایر به کرمانشاه هم 175 درصد تخصیص مالی داشته‌ایم و هیچ عذری برای این بخش‌ها نباید باشد.

وی گفت: در سال 95 برای مسیر تهران همدان و سنندج 143 میلیارد تومان و ملایر به کرمانشاه هم  142 در قانون بوده که با مصوبه  آقای رئیس‌جمهور با 149میلیارد تومان افزایش‌یافته است.

نوبخت بیان کرد: در هر دو بخش  250 میلیارد تومان تخصیص اعتبار بوده هرکدام با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته فراتر ازآنچه در بحث پیش‌بینی‌ها اعتبار تخصیص داده‌شده است.

وی پروژه‌های راه‌آهن را جز پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: با اجرای این طرح‌ها  مراکز پنج استان را به شبکه سراسر و به شبکه بین‌المللی مرتبط می‌شوند.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور افزود: با اجرای طرح‌های ریلی مراکز پنج استان همدان، کرمانشاه، ارومیه، رشت و بیرجند به خطوط سرا سری متصل می‌شوند.

وی افزود:  گسترش حمل‌ونقل ریلی از اولویت‌های   برنامه ششم  و سال 96 بوده و به همین جهت در سال جاری در بخش راه‌آهن 2 هزار و 500 میلیارد توان اعتبار داشته  تخصیص داده‌شده است.

نوبخت بیان کرد: در سال  96 هم بودجه حمل‌ونقل ریلی 70 درصد افزایش‌یافته و به سه هزار و 500 میلیارد تومان می‌رسد.

وی گفت: به‌جز این بودجه  ده هزار میلیارد تومان هم برای چهار اولویت حمل‌ونقل ریلی، محیط‌زیست، آب و فاضلاب در نظر گرفته‌شده تا بتوان کارهای زیربنایی را انجام داد.

نوبخت با اشاره به  سفر رئیس‌جمهور به استان همدان بیان کرد: در سفر رئیس‌جمهور هر دو طرح موردتوجه بوده  که از 800 میلیارد تومان بودجه مصوب در این سفر  بالغ‌بر 600 میلیارد تومان پرداخت‌شده است.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار