نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. آذر 1395 - 16:19   |   کد مطلب: 21029
فرمانده سپاه انصارالحسین همدان گفت: آینده انقلاب درگرو توانمندی‌های علمی و تکنولوژی دانشجوهاست و هرکسی علم داشته باشد قدرت دارد و اگر بخواهیم دین، افکار و ارزش‌های خود با دنیا صادر کنم باید ازلحاظ علمی قوی باشیم.

به گزارش ملایری‌ها؛ سردار غلامعلی ابوحمزه در جلسه پرس و پاسخ با دانشجویان دانشگاه ملی ملایر با اشاره به مهم‌ترین وظایف امروز دانشجویان اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه دانشجویان معرفت، بصیرت، و معنویت است.

وی تأکید کرد: دانشجویان درشان را خوب خوانده و از اساتید درس بخواند چون آینده انقلاب درگرو توانمندی‌های علمی و تکنولوژی دانشجوهاست و هرکسی علم داشته باشد قدرت دارد و اگر بخواهیم دین، افکار و ارزش‌های خود با دنیا صادر کنم باید ازلحاظ علمی قوی باشیم.

وی با اشاره مهم‌ترین مضرت استفاده از ماهواره بیان کرد: دشمنان در غالب برنامه‌های مختلف افکار و تهاجمات خود را به مخاطبین القا کرده و باید از این نظر مراقب بود.

فرمانده سپاه انصارالحسین استان همدان افزود: برخی عنوان کرده که ما از برنامه‌های مبتذل ماهواره استفاده نکرده و بیشتر از برنامه‌های آموزشی و ورزشی استفاده می‌کنیم و این برداشت صحیحی نبوده و آن‌ها در برنامه‌های آموزی ابتذال فکری و اخلاقی را القا می‌کنند.

وی در پاسخ به سؤال دانشجویی درباره جذب دانشجویان مستعد و شرایط خاص در  جذب سپاه خاتم‌الانبیا بیان کرد: سپاه شرایط مشخصی برای جذب داشته و معیار و ملاک‌ها در همه سپاه مشخص است و معرفی نداشته و در استان هم گزینش دارد.

سردار ابوحمزه گفت: قرارگاه سلمان هم در مرکز تشکیل‌شده و افراد بااستعداد  تحصیلات در این مرکز جذب‌شده و مشغول به فعالیت می‌شوند.

وی گفت: سپاه بیان کرده که در کشور اگر پیمانکاران داخلی نتوانند پروژه‌ای را انجام دهند سپاه آنجا حرف برای گفتن دارد و فعالیت‌هایی همچون نفت و گاز و سدسازی را انجام می‌دهد.

فرمانده سپاه انصارالحسین همدان بیان کرد: سپاه در سازندگی کشور کمک کرده و با همه دولت‌ها در کمک کرده و ظرفیت‌های سپاه و بسیج در اختیار نظام است و چون نظر سپاه کمک به مردم است.

وی در پاسخ به سؤال دانشجویی در رابطه به واکنش ایران در رابطه با نقص برجام توسط آمریکا بیان کرد: مقام معظم رهبری در رابطه با برجام بیان کرده‌اند که تمدید برجام صحیح نبوده و تحریم‌های جدید آمریکا اعمال کرده است و در قالب آن باید واکنش مناسبی جمهوری اسلامی باید بدهد.

سردار ابوحمزه گفت: در حال حاضر وحدت رویه  مناسبی  در بین مسئولان دولت، مجلس و قوه قضاییه نسبت به برخورد با بحث برجام ایجادشده است.

وی گفت:  شکی در نقص برجام توسط آمریکا وجود نداشته و شورایی برای بحث درباره برخورد با این حرکت آمریکایی‌ها تشکیل می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین همان افزود: نهایت امر این بوده که اگر خیلی بخواند بازی دربیاورند ما به رویه ابتدایی خود بازگشته و به غنی‌سازی 20 درصد و فعال کردن فردو و نطنز بازمی‌گردیم.

وی افزود: بحث‌هایی در کشور مطرح بوده که فقط آمریکایی‌ها طرف قرارداد ما نبوده و کشورهای اروپایی نیز با ما قرار داشته اما نکته هم در اینجا این بوده مهم اروپایی‌ها به هیچ جه توانایی ایستادن در برابر آمریکا را ندارند.

سردار ابوحمزه گفت: نباید به اروپایی‌ها خوش‌بین بود و آن‌ها نمی‌توانند کاری کنند و کشورهای اروپایی تابع آمریکا هستند و چین و روسیه هم به جهت تعاملات در مقابل وتو می‌ایستند البته این کشورها نیز به فکر منافع خود هستند و تا به خطر نیفتادن منافع خود با ما حرکت می‌کنند.

 وی نقص برجام را جدی عنوان کرد و گفت: امید است مسئولان نظام باتدبیر و درایت برخورد قوی با مسئله داشته تا آمریکایی‌ها را سر جای خود بنشانند.

فرمانده سپاه انصارالحسین همدان گفت: آمریکایی‌ها دارای روحیه استکباری بوده هر چه در مقابل آنان ایستادگی کرد عقب‌نشینی می‌کنند اما اگر عقب‌نشینی کرد آن‌ها جلوتر می‌آیند چراکه فرهنگ غرب و آمریکا است.

وی گفت: روحیه استکبار این بوده که اهل قانون و منطق و شورای امنیت نبوده و به این مسائل قائل نبوده و زبان برخورد با آمریکا زبان اقتدار و قدرت است.

سردار ابوحمزه در رابطه با سؤال یکی از دانشجویان درباره فعالیت گروه‌های مختلف در دانشگاه با تفکرات مختلف بیان کرد: اگر هدف را ترسیم کرده و همه گروه‌ها در هدف یکی بوده و در شیوه‌ها و روش‌ها اگر متنوع بوده مشکلی نداشته و زمینه وحدت فراهم می‌شود.

وی افزود: اگر هدف لغزنده بوده و هر کس هدفی برای خود ترسیم کند چون هدف یکی نبوده روش‌های نیز متفاوت بوده و درنتیجه به حدت رویه نمی‌رسند.

فرمانده سپاه انصارالحسین همدان گفت: باید سعی شود در تشکل‌ها اهداف مشخص‌شده و  بر اساس این اهداف حرکت کرد و زیرساخت‌های فکری فعالیت‌های گروه‌ها باید مشخص بوده و مبنای حرکت آنان هم باید مشخص باشد.

وی اولویت اصلی کشور را اشتغال ، بیکاری و مسکن عنوان کرد و گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام تعطیلی کارخانه‌ها از دیگر اولویت‌های کشور بوده که مسئولین باید در ای زمینه فعالیت کنند.

سردار ابوحمزه گفت: بر اساس آمار رسمی در کشور بیش از سه میلیون بیکار وجود داشته که مسئولان باید این مسئله را در اولویت کار خود قرار دهند.

وی گفت:بیش از ده میلیون جوان آماده ازدواج داشته که مشکل عمده آنان اشتغال و مسکن است و اگر زمینه ازدواج این جوانان فراهم شود بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی در کشور رخ نخواهد داد.

فرمانده سپاه انصارالحسین با اشاره به افزایش سن ازدواج در بیان جوانان بیان کرد: اگر بر اساس اولویت‌های جامعه برنامه ریزان برنامه‌ریزی نکرده کشور با مشکل مواجه می‌شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار