نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. آذر 1395 - 12:32   |   کد مطلب: 21028
فرمانده سپاه انصارالحسین استان همدان گفت: علم، ایمان و بصیرت مثلث طلایی موفقیت جوانان کشور بوده که اگر جوانان می‌خواهند به‌عنوان فردی مفید برای خانواده و جامعه عمل کرده باید به این مثلث طلایی توجه کنند.

به گزارش ملایری‌ها؛ سردار غلامعلی ابوحمزه در مراسم روز دانشجو در دانشکده خوارزمی ملایر با تبریک فرارسیدن روز دانشجو و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دانشجو اظهار داشت: در حال حاضر رسالت اصلی و تکلیف اصلی جوانان و دانشجوییان فراگیری علم است.

وی گفت: جوانان و دانشجویان ما مستعد بوده و آدم‌هایی توانمندی هستند و باید این ظرفیت را عملی کرد و اساتید در این راه نقشی مؤثر دارند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان توجه به معنویت را یکی دیگر از وظایف جوانان دانست و بیان کرد: جوانان باید ازلحاظ معنوی روی خود کارکرده چراکه آنان هدف اصلی دشمنان بوده و بهترین سپر دفاعی در مقابل این حملات ایمان،تقوا و مأنوس شدن بامطالعه و تفکر است.

وی بصیرت را یکی دیگر از وظایف مهم جوانان عنوان کرد و گفت: اگر جوانان می‌خواهند به‌عنوان فردی مفید برای خانواده و جامعه عمل کرده باید به مثلث طلایی علم، ایمان و بصیرت کارکرده و روزبه‌روز نسبت به آگاهی و شناخت در ابعاد مختلف این سه مسئله تلاش کنند.

سردار ابوحمزه  با اشاره به مسائل غرب آسیا  و مهم‌ترین دلایل حضور آمریکایی‌ها در این منطقه بیان کرد:  مطرح کردن  بحث خاورمیانه، خاور دور و خاور نزدیک در غرب آسیا به تعبیر رهبری غلط بوده مه امروز در  ادبیات سیاسی کشور مطرح‌شده است.

وی گفت: همان‌گونه که رهبری اشاره‌کرده‌اند خاورمیانه  دور و نزدیک دست‌پخت انگلیسی‌ها بوده و مبدأ آن نیز خودشان  هستند و هر کشوری به افکاری کشورهای غربی نزدیک  بوده در خاور نزدیک  هرکدام از این افکار دور بوده در خاور دور قرار دارند.

وی تأکید کرد: همان‌گونه که رهبری بیان کردند هیچ‌کدام از این تعابیر درست نیست نه خاورمیانه نه دور و نه نزدیک و آنچه مطرح است ما در غرب آسیا قرار داریم.

فرمانده سپاه انصارالحسین با اشاره به مهم‌ترین دلایل حضور آمریکا در غرب آسیا بیان کرد:  پنج دلیل مهم و اساسی برای حضور  غرب و امریکا در این خلیج‌فارس و غرب آسیا وجود دارد.

وی تسلط بر ذخایر نفت و گاز منطقه را دلیل اول این حضور بیان کرد و گفت: بنا بر  تحلیل  اقتصاددانان دنیا در سی سال آینده به‌غیراز منطقه غرب آسیا و قفقاز و سیبری در هیچ کجا ذخایر نفت وجود نداشته  و ا این منابع نفت و گاز در  دنیا تمام خواهد شد و بنابراین این هر کشوری مسلط بر غرب آسیا باشد بر این ذخایر تسلط پیدا می‌کند.

سردار ابوحمزه افزود: 65 تا 70 درصد از نقت  کشورهای غربی از تنگه هرمز عبورمی کند و بنابراین آمریکایی‌ها برای تسلط بر این منابع در این منطقه حضور پیداکرده و بیش از هشت جنگ را تابه‌حال در این منطقه شکل داده‌اند.

فرمانده سپاه انصارالحسین همدان حمایت از دولت‌های وابسته به غرب را دومین دلیل حضور آمریکایی‌ها در منطقه عنوان کرد و گفت:  کشورهایی همچون عربستان که هیچ‌کدام پایگاه مردمی نداشته و بازور قدرت را در دست دارند به دلیل نداشتن  پایگاه مردمی با هر نهضتی احتمال جابه‌جایی و سقوط  آنان وجود داشته و آمریکایی‌ها برای اینکه از نزدیک بتوانند این‌ها  را هدایت  و کنترل کنند  در این منطقه حضور دارند.

وی مقابله با نهضت‌های آزادی‌بخش را یکی دیگر از دلایل حضور کشورهای غربی در غرب آسیا عنوان و بیان کرد: حرکت‌هایی که در فلسطین، لبنان، سوریه و سایر بلاد اسلامی دیده‌شده همه آن‌ها  ریشه و مبنا برگرفته از اسلام داشته که بستر و زمینه‌ساز یک تحول عظیم در آینده نه جندان دور هستند.

سردار ابوحمزه گفت: حزب‌الله در سوریه و لبنان، انصار الله در یمن و حصب الشعبی در عراق  هرکدام بر مبنای اسلام شکل‌گرفته و به‌شدت قشرهای مختلف جامعه بخصوص جوانان به ین نهضت‌ها روی آورده‌اند و آمریکایی‌ها برای مقابله با این مجمع‌ها وارد غرب آسیا شده‌اند.

وی افزود: در سال‌های  اخیر بیش از 250 هزار جوان آموزش‌دیده و سازمان‌بندی شده با همین فرهنگ برگرفته از اسلام و  روحیه و انگیزه شهادت‌طلبی و بسیجی در این سه کشور معادلات کشورهای غربی را بر هم زده‌اند.

فرمانده سپاه انصارالحسین همدان حفظ  و حراست از امنیت رژیم غاصب صهیونیسمی اسرائیل را از دیگر دلایل حضور آمریکا در این منطقه دانست و بیان کرد: بسیاری از مسائل انتخاباتی در آمریکا  بازی بیش نبوده چراکه چه  دموکرات و چه جمهوری‌خواه هیچ‌کدام تصمیم گیر اصلی  در بحث ایالت  متحده آمریکا نبوده و تصمیم گیر اصلی آن‌ها لابی‌های صهیونیسم بوده که پشت این دو حزب در آمریکا قرار دارند.

وی گفت:  لابی‌های صهیونیسمی در آمریکا کاملاً بر منابع اقتصادی این کشور تسلط داشته و همچون  اختاپوسی این لابی‌ها بر کل کشور مسلط هستند و هم‌وغم اصلی این لابی‌ها  حفظ رژیم صهیونیسمی است.

سردار ابوحمزه مقابله با انقلاب اسلامی  ایران را پنجمین دلیل حضور آمریکایی‌ها و منطقه غرب آسیا  عنوان کرد و گفت: در همه اتفاقات در منطقه  هدف اصلی نظام جمهوری اسلامی بوده و این  اتفاقات بستر و زمینه‌ای برای مقابله با ایران اسلامی بوده تا افکار و اندیشه‌های انقلاب به سایر کشورها منتقل نشود.

وی با اشاره به عدم موفقیت آمریکایی‌ها در منطقه عرب آسیا بیان کرد: کشورهای غربی و آمریکا نتوانسته  در کارشان موفق شوند چراکه اگر موفق شده بودند  سوریه و عراق تجزیه‌شده بودند.

فرمانده سپاه انصارالحسین همدان  گفت:  هدف آمریکا از جنگ در منطقه غرب آسیا تجزیه کشورها بزرگ بوده تا ثبات و اقتدار در این کشورها از بین برود و آن‌ها به‌راحتی بتوانند بر آن کشورها مسلط شوند.

وی گفت: خود آمریکایی‌ها اعتراف کرده  ما ده سال در عراق حضورداشته و بیش از 180 هزار نیرو از آمریکا وارد عراق کرده  و با  بیش از شش هزار میلیارد دلار هزینه  صدام را از قدرت پایین آورده‌ایم اما کل عراق به متصل به جمهوری اسلامی‌شده است بدون اینکه آن‌ها حتی یک دلار هزینه کنند و ما دست از پا درازتر از عراق خارج شدیم و چیزی به دست نیاورده‌ایم.

وی گفت: آمریکایی‌ها درجایی دیگر اعتراف کرده که  جنگ‌های سی‌وسه روزه لبنان  برنده اصلی در این جنگ جمهوری اسلامی ایران بوده و شکست‌خورده اصلی  آمریکا بوده است.

سردار ابوحمزه  هدایت‌های رهبری، حضور مردم در پای انقلاب ،افکار جوانان و بصیرت را  ریشه اصلی  پیروزی ایران اسلامی در سی‌وهفت سال انقلاب بیان کرد و گفت:  روحیه و افکار جوانان نسل و سوم و چهارم  انقلاب باعث افتخار نظام  در دنیا شده است.

وی  ظرفیت‌های عظیم در کشور و حرکت علمی کشور را یکی دیگر از دلایل موفقیت کشور دانشت و بیان کرد: ایران در بحث‌های علمی موفقیت‌های فراوانی داشته و بخصوص در مسائل هسته‌ای، سلول‌های بنیادی ، دفاع و پزشکی که سرآمد این حرکت‌های علمی هستند.

فرمانده سپاه انصارالحسین همدان با اشاره به حضور با اخلاص جوانان ایران در جبهه‌های مقاومت بیان کرد: همان برکات و اثرات عظیمی که هشت سال دفاع مقدس برای کشور ایجاد کرد چند ده برابر آن بعد از اتمام جنگ‌ها در منطقه برای اسلام و مسلمین به وجود می‌آید.

وی بصیرت را یکی دیگر از دلایل موفقیت ایران اسلامی دانست و بیان کرد: بصیرت یعنی دشمن‌شناسی و هدف شناسی  و راه‌شناسی جوانان ما بصیر بوده و کاملاً دشمن را می‌شناسند و می‌دانند به‌موقع چه باید بکنند و این بصیرت را به‌وضوح در نسل چهارم انقلاب  دیده می‌شود.

وی گفت: نسل جوان امروز ما  را باید در  جبهه مقاومت، راهپیمایی‌های  22 بهمن و روز قدس، راهپیمایی عظیم اربعین و اعتکاف‌ها دید.

سردار ابوحمزه گفت: نقش جوان ما را  باید در کارهای آموزشی و پژوهشی که انجام داده و توانسته  کشور را در عرصه پزشکی رتبه 27  جهان و در عرصه غیرپزشکی رتبه 17  جهان  مشاهده کرد.

وی تأکید کرد: چه کسی گفته جوان‌های ما از کشور  بریده‌اند و به دنبال انقلاب و نظام نیستند و این سخن بیهوده‌ای است.

فرمانده سپاه انصارالحسین همدان اقتدار نیروی‌های مسلح را یکی دیگر از دلایل پیروزی انقلاب در عرصه‌های مختلف دانست و بیان کرد:همان‌گونه  که رهبری بیان کرده‌اند ما هیچ‌گاه شروع‌کننده جنگ نبوده و هر قدرتی فرا منطقه‌ای که جنگی علیه ایران آغاز کند بلافاصله پاسخ خواهد گرفت و هرکسی کوچک‌ترین جسارتی با ایران اسلامی کند دستش شکسته می‌شود.

وی تأکید کرد: امروز مسئولیت جوانان بسیار سنگین بوده و اساتید باید خوب درس داده  و دانشجویان خوب درس بخواند و اگر می‌خواهید آینده انقلاب تضمین شود باید در عرصه علم و فناوری قوی شده و در دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار