نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. آذر 1395 - 9:16   |   کد مطلب: 21027
رئیس دانشگاه ملایر اعلام کرد:
افزایش 100 درصدی رشد پژوهشی در دانشگاه ملایر
رئیس دانشگاه ملی ملایر با اشاره به اینکه یکی از وظایف دانشگاه‌ها، پرداختن جدی به مقوله پژوهش‌های علمی است، گفت: در سال 94 رشد پژوهشی دانشگاه ملایر نسبت به سال 93، 100 درصد افزایش داشت.

به گزارش ملایری‌ها بهمن حیاتی در گفت‌وگو با ایسنا، با توجه به فرارسیدن هفته پژوهش، به برنامه‌ريزی كامل و اجرای مراحل اوليه همايش‌های سالتحصيلی 95، برگزاری چهارمين كنفرانس رشد بلور ايران و سومین کنفرانس ملی انگور و کشمش، ارتقاء رتبه‌بندی دانشگاه به رتبه 49 در سال تحصیلی 94-93 و تقويت زيرساخت‌های IT اشاره کرد.

وی در رابطه با عملکرد مدیریت امور آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های این مرکز طی 2 سال اخیر اظهار کرد: خريد يک ميليارد و 200  ميليون تومان تجهيزات آزمايشگاهی و احداث آزمايشگاه سلولی مولكولی با خريد تجهيزاتی افزون بر 200 ميليون تومان صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: همچنین آزمایشگاه‌های علوم دامی، خاك‌شناسی، زراعت، بيوتكنولوژی، مكانيک و ژئومورفولوژی احداث و به منظور نظارت بر عملکرد آزمایشگاه‌ها و تجهیزات آن، شورای آزمايشگاه‌های دانشگاه تشکیل شد.

رئیس دانشگاه ملایر درباره اقدامات انجام شده در حوزه معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه تصریح کرد: در 6 ماهه ابتدای سال 95 اجرای 14 طرح آغاز شده و 93 طرح پژوهشی هم درحال اجراست.

وی به ارائه بیش از 161 عنوان مقاله علمی- پژوهشی داخلی و ارائه بیش از 196 عنوان مقاله علمی پژوهشی در سطح بین‌المللی طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: اکثر طرح‌ها و مقالات ارائه شده کاربردی و عملیاتی هستند.

رئیس دانشگاه ملایر خاطرنشان کرد: در دانشگاه ملایر 2 تشکل دانشجویی شامل جامعه اسلامی و قرآن و عترت به همراه بسیج دانشجویی و هیئت منتظران ظهور فعال هستند و تشکل اسلامی فرهنگ و سیاست هم در حال اخذ مجوز دفتر هیئت نظارت بر فعالیت تشکل‌های دانشگاه است.

حیاتی ادامه داد: 29 انجمن علمی متشکل از هسته‌های علمی دانشجویی تحت نظارت مشاوران هیئت علمی دانشگاه فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی ما انجام کار علمی توسط تشکل‌های دانشجویی است، به موفقیت‌های کسب شده طی سال‌های اخیر در زمینه ساخت ربات‌های مین‌یاب، سازه‌های ماکارونی و ... اشاره کرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار