نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. آذر 1395 - 14:14   |   کد مطلب: 21019
امام جمعه ملایر خواستار تشکیل کمیته استانی برای پیگیری وصول مطالبات اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر از دستگاه های اجرای شد.

به گزارش ملایری ها؛حجت الاسلام محمد باقر برقراری در نشست تخصصی وقف از اقدامات اوقاف و امور خیریه استان و شهرستان ملایر تشکر و قدر دانی کرد و افزود: اقدامات انجام شده از سوی اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر در ماه های اخیر چشمگیر بوده است.
وی با بیان اینکه فعالیت های اوقاف و امور خیریه ملایر در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... محسوس بوده است، ادامه داد: برنامه های فرهنگی برای جذب جوانان به مساجد باید با قوت و جدیت بیشتری انجام شود.
امام جمعه ملایر در ادامه خواستار تشکیل کمیته استانی برای پیگیری وصول مطالبات اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر از دستگاه های اجرای شد و ادامه داد: اداره اوقاف و امور خیریه نیز برای جلب اعتماد مردم باید اجرای امینانه نیات واقفان را داشته باشد.
وی با بیان اینکه اوقاف و امور خیریه باید اقدامات خود را به صورت گسترده اطلاع رسانی و رسانه ای کند، بیان کرد: اداره اوقاف باید در رابطه با بعد اعتقادی مردم برای اوجور موقوفات و ایجاد موقوفات جدید کمک کند.
حجت الاسلام برقراری افزود: در گذشته اگر مردم وقفی ایجاد می کردند اعتقادی بوده به نحوی که در وقفنامه خود ذکر می کردند که به خاطر خدا، عمل به سنت پیامبر(ص) و سنت علوی ملک خود را در کمال سلامت عقل وقف می کنم.
وی با بیان اینکه هم اکنون اوقاف باید بر روی بعد اعتقادی مردم کار کند، ادامه داد: اوقاف باید در راستای ایجاد موقوفات جدید در جامعه اقدام جدی داشته باشد.
امام جمعه ملایر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی ادامه داد: اوقاف باید در این راستا مقدمات را فراهم کرده تا خواسته رهبری محقق شود.
امام جمعه سامن در ادامه خواستار بروز رسانی اسناد اجاره موقوفات شد و افزود: اگر تصرف موقوفات به همین شکل ادامه پیدا کند مصداق تصرف عدوانی است و اثرات وضعی در زندگی مردم می گذارد.
امام جمعه ازندریان برای در اختیار گذاشتن تریبون خود در اختیار اوقاف و امور خیریه اعلام آمادگی کرد و افزود: هر کاری اوقاف بخواهد انجام می دهیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار