نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. آذر 1395 - 15:40   |   کد مطلب: 20953
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت اول مجلس می‌بایست رسیدگی سریع به مشکلات اقتصاد و اشتغال مردم بوده که امروز درد اصلی جامعه این است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها با تبریک فرارسیدن روز مجلس پیگیری امور مردم و ارتباط هر چه بیشتر با مردم را مهم‌ترین وظیفه هر نماینده دانست و اظهار داشت: نماینده‌های مجلس باید هر چه بیشتر با مردم در ارتباط بوده چراکه این ارتباط باعث آشنایی هر چه بیشتر با مشکلات مردم شده و درنتیجه پیگیری آن مشکلات است.

وی توجه جدی به قانون‌گذاری درست و قانون‌گذاری راهگشا را یکدیگر از وظایف مهم نماینده‌ها برشمرد و گفت: تدوین قانون هنر نبوده و تدوین قانون کارآمد و صحیح برای رفع مشکلات مردم کارآمد است.

نماینده مردم ملایر نظارت را یکی دیگر از وظایف نماینده‌های مجلس برشمرد و گفت: امر نظارت که رهبری توصیه جدی به نماینده‌ها در این رابطه داشته امروز در مجلس جدی گرفته نشده است.

وی افزود: نظارت مجلس بر عملکرد سیستم اجرایی مبارزه با فسادها و پیشگیری از فسادهای مالی در ادارات از مهم‌ترین وظایف نظارتی مجلس بوده که توسط دیوان محاسباتی و ابزارهای نظارتی همچون سؤال استیضاح باید به کار گرفته شود.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه بیان کرد: مجلسی که این ابزارها را به کار نگیرد و سیاست این بوده که نظارت اعمال نشود مجلس کارآمدی نیست و مجلسی کارآمد بوده که در موقع لزوم به وزرا تذکر داده و از آن‌ها سؤال پرسدِ و یا آنان را استیضاح کند.

وی گفت: پرسیدن سؤال و استیضاح وزرا به معنای لجاجت و دشمنی با دولت نیست بلکه نشان از کارآمدی مجلس است و اگر مجلس کارآمد بوده فساد در ادارات و نهادها به حداقل ممکن می‌رسد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی حضور همه جریان‌های سیاسی در مجلس دهم را یکی از نقاط قوت این مجلس دانست و گفت: ایجاد یک رقابت سالم بین فراکسیون‌ها ایجادشده و تأکید نماینده‌ها به حل مشکلات مردم از دیگر نقاط قوت مجلس دهم است.

وی با اشاره به حاشیه‌های چند روز اخیر در مجلس بیان کرد: از مجلس انتظار نمی‌رود و که وقتی اتفاقی همچون حاشیه‌های روزهای اخیر رخ داد تا این اندازه به آن پروبال داده شود.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه افزود: نماینده مشخص است که می‌تواند از چه کسی سؤالش را بپرسد و سؤال نماینده از رئیس قوه قضاییه مبنای قانونی ندارد و این خلاف صریح قانون است.

وی با اشاره به سخنان یکی از نمایندگان درباره استعفای جمعی نمایندگان بیان کرد: استعفای نمایندگان حرف هجوی لغوی است و مگر نماینده می‌تواند استعفا دهد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایند ه ای که مردم به او اعتماد کرده‌اند و به او روی‌داده‌اند اگر صحبتی از استعفا کند این خیانت به مردم و ظلم به مردم است.

وی تأکید کرد: نماینده باید با تمام قدرت و طبق مر قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی مجلس برنامه‌هایش را انجام دهد و یک‌قدم از قانون خارج نشود و پا را فراتر از قانون نگذارد.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه گفت: مجلس باید بیشتر از این‌ها کارآمد بوده و آن تصوری که از مجلس داشته‌ام تاکنون محقق نشده است.

 وی تأکید کرد: اولویت اول مجلس می‌بایست رسیدگی سریع به مشکلات اقتصاد و اشتغال مردم بوده که امروز درد اصلی مردم این است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی رسیدگی به مفسدین و صاحبان حقوق‌های نجومی و اختلاس‌ها را از دیگر اولویت‌های مجلس عنوان کرد و گفت: متأسفانه با برخی دخالت‌ها در کار مجلس این اولویت‌های اساسی پس‌زده شد و سمت‌وسوی ذهن‌ها به‌جای دیگر برده شد و این نقطه‌ضعف مجلس است.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار