نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

8. آذر 1395 - 14:32   |   کد مطلب: 20940
امام‌جمعه ملایر گفت: در قرآن بیش از 400 آیه درباره شخصیت پیامبر(ص) وجود داشته که این آیات برای معرفی نبی اسلام(ص) بوده و اگر بخواهیم مسیر شناخت مسیر پیامبر را به‌درستی طی کنیم باید از قرآن وارد شویم.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر برقراری در تجمع لبیک یا رسول‌الله(ص) در مسجد جامع ملایر قرآن را مهم‌ترین راه‌های شناخت پیامبر اسلام(ص) عنوان و اظهار داشت: در قرآن بیش از 400 آیه درباره شخصیت پیامبر وجود دارد.

وی افزود: این آیات برای معرفی نبی اسلام(ص) بوده و اگر بخواهیم مسیر شناخت مسیر پیامبر را به‌درستی طی کنیم  باید از قرآن وارد شویم.

امام‌جمعه ملایر گفت: برخی شعرا، ادبا و مورخین را محور معرفی پیامبر(ص) دانسته‌اند که غالباً این‌ها نمی‌توانند حق پیغمبر(ص) را ادا کنند که می‌توان از کتاب آیات شیطانی به‌عنوان نمونه‌ای از این افراد نام برد.

وی گفت: وقتی قرآن کریم معرف پیغمبر(ص) بوده حق پیامبر ادا شده چراکه معرف باید از فرد معرفی‌شده بالاتر یا حداقل برابر باشد و قرآن بهترین مبنا برای شناخت پیامبر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین برقراری با اشاره به آیات قرآن کریم بیان کرد: خدا در قرآن به جان هیچ‌یک از انبیا قسم نخورده اما به جان پیغمبر اسلام قسم‌خورده است  چراکه حضرت محمد جان خود را برای نجات مردم به خطر انداخت و این نشان از عظمت پیامبر(ص) در نزد خدا است.

وی گفت: خدا در قرآن پیامبران را با اسم آورده است اما هیچ‌گاه پیامبر را به اسم صدا نزده و از یا ایها النبی و یا ایها رسول  نام‌برده است.

امام‌جمعه ملایر جایگاه پیامبر در نزد خدا بسیار بالا دانست و بیان کرد:خدا در قرآن به ما نیز دستور داده است که شما هم حق‌دارید پیغمبر را به اسم صدا بزنید.

وی گفت: کسانی که خدا  و رسول خدا را اذیت کنند لعنت خدا در دنیا و آخرت داشته و خدا عذاب خار کننده برایان‌ها در نظر گرفته است.

امام‌جمعه ملایر با اشاره به برخی خرافات درباره شب اول ربیع و زدن در هفت مسجد بیان کرد: مراقب بوده که شهرستان با این خرافات به خطر نیفتد.

وی گفت: زدن درب مساجد و روشن کردن شمع هیچ ریشه روایی نداشته و خرافاتی بیشتر نیست و شیعه با این مکتب قوی نباید به این خرافات دامن بزند و به دست خودش آبرویش را بریزد.

حجت‌الاسلام برقراری گفت: پیامبر اسلام به حضرت علی(ع) فرموده‌اند که پس از من امت به 73 فرقه تبدیل‌شده و به‌جز شیعیان 72 فرقه آن اهل جهنم هستند.

وی تأکید کرد: شیعه امیرالمؤمنین(ع) نباید به این خرافات دامن زده و از زدن در مساجد و روشن کردن شمع جدا پرهیز شود.

 

دیدگاه شما