نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

7. آذر 1395 - 12:32   |   کد مطلب: 20926
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: توسعه وقف در جامعه سبب رفع مشکلات و چالش‌های جامعه و مشکلات جوانان می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین قبادی در نشست خبری با اصحاب رسانه ملایر با تبریک فرارسیدن هفته وقف اظهار داشت: وقف در فقه اسلامی و در قانون مدنی حبس نمودن عین مال تا ابد و هزینه نمودن عین موقوفه در راستای نیت واقف است.

وی وقف را سبب ماندگاری افراد در تاریخ دانست: چه بسیاری افرادی در تاریخ که نامشان با خودشان دفن شد اما برخی اسمشان به‌واسطه وقف هم مالشان را ماندگار کرده و هم خودشان ماندگار شدند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر تأکید کرد: توسعه وقف در جامعه سبب رفع مشکلات و چالش‌های جامعه و مشکلات جوانان می‌شود.

وی گفت: در شهرستان ملایر چهار مدرسه به‌صورت عرصه و اعیان وقفی و 80 مدرسه دارای عرصه وقفی بوده و بیمارستان‌های ملایر نیز دارای عرصه وقفی هستند.

حجت‌الاسلام قبادی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های هفته وقف در ملایر بیان کرد: برنامه‌های هفته وقف از روز پنج‌شنبه و با غبارروبی مزار پاک شهدا آغاز شد.

وی گفت: نواخته شدن زنگ وقف در مدرسه سیفیه، برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی با موضوع وقف و آثار و برکات وقف و دیدار با امام‌جمعه شهر ملایر از دیگر برنامه‌های آغازین هفته وقف است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره به برگزاری همایش و تجمع لبیک یا رسول‌الله (ص) بیان مرد: این تجمع هم‌زمان با روز شهادت پیامبر اعظم (ص) و با حرمت دسته‌های عزاداری از میدان امام حسین (ع) به سمت مسجد جامع برگزار می‌شود.

 وی دیدار با ائمه جمعه شهرستان و دیدار با نماینده‌های مجلس را از دیگر برنامه‌های این هفته بیان کرد و گفت: با هماهنگی دانشگاه‌های شهرستان به دانشجویان کم‌بضاعت کمک‌هزینه اهدا نی شود.

حجت اسلام قبادی گفت: از هفتم آذرماه به مدت ده روز تمام خدمات دندانپزشکی در مجتمع وقفی دندانپزشکی اوقاف با 50 درصد تخفیف به مردم ارائه می‌شود.

وی گفت: حضور در برنامه‌های صداوسیما، نشست خبری با اصحاب رسانه، توزیع بسته‌های حمایتی غذایی در مناطق محروم و حاشیه‌نشین، عیادت از بیماران بستری و برگزاری مراسم شهادت امام رضا (ع) در بقاع شاخص و مسجد جامع شهرستان از دیگر برنامه‌های این هفته در ملایراست.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: از هفتم آذرماه به مدت ده روز مستاجرینی که اقدام به تنظیم و تجدید سند اجاره و پرداخت اجاره‌های خود کنند در پایان ده روز به‌قیدقرعه به 12 نفر هدایای ارزشمندی اهدا می‌شود.

وی از دیدار با خانواده‌های شهدای مدافع حرم، نشست وقف و روحانیت، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، برگزاری همایش یاوران وقف به‌عنوان سایر برنامه‌های هفته وقف در ملایر نام برد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما