نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

5. آذر 1395 - 14:15   |   کد مطلب: 20902
فرمانده دانشکده علوم دفاعی سپاه:
ایران به برکت بسیج جزیره ثبات و آرامش شده است
فرمانده دانشکده و پژوهشکده علوم دفاعی (دافوس) سپاه پاسداران گفت: امروز به برکت حضور بسیج ایران تبدیل به جزیره ثبات و آرامش در منطقه ناآرام اطراف شده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ سردار بهرام حسینی مطلق در اجتماع بزرگ بسیجیان ملایر در سالن الغدیر ملایر با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) درباره شجره طیبه نامیدن بسیج اظهار داشت: قرآن کریم به‌خوبی کلمه طیبه را تفسیر کرده و طیبه مانند درختی است که ریشه و اساس آن محکم و شاخ و برگ و میوه‌های آن سر به آسمان کشیده است.

وی بسیج را مصداق بارز کلمه طیبه دانست و بیان کرد: ریشه بسیج به محکمی در کشور استوار بوده و شاخ و برگ آن کشورهای اسلامی را فراگرفته است.

فرمانده دانشکده و پژوهشکده علوم دفاعی (دافوس) سپاه پاسداران  با اشاره به مهم‌ترین ویژگی‌های بسیج بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های بسیج این شجره طیبه جوان بودن، جوانه زدن و رشد نمو است  و بسیج مدام در حال جوانه زدن است که این از معجزات بسیج ست.

سردار حسینی مطلق گفت: بسیج از همان روز اول با جوانان تشکیل شد و امروز هم با جوانان در حال جوانه زدن و در حال رویش در بین مردم است.

وی بصیرت، شناخت راه صحیح، اهل جهاد کبیر بودن و دشمن‌شناسی از ویژگی‌های مهم یک بسیجی دانست و بیان کرد: در درون یک بسیجی قطب نمایی الهی جود داشته که با نور الهی مسیر حق را پیدا می‌کند.

فرمانده دانشکده و پژوهشکده علوم دفاعی (دافوس) سپاه پاسداران  تأکید کرد: بسیجی نباید منتظر بوده که آموزش‌های مطلق را به او دهند بلکه خود اهل تحلیل و مطالعه در مورد مسائل گوناگون بوده و همواره آماده و به‌روز بر همه مسائل احاطه داشته باشد.

وی بصیر بودن و بصیرت را از ویژگی‌های اصلی یک بسیجی عنوان کدو گفت: بسیجی خود راه را به برکت نور ایمان و با بصیرت تشخیص داده و نباید اجازه دهد که این قطب نمای الهی درون او که او را راهنمایی کرده خراب شود.

وی گفت:  بسیج همه آحاد و همه اقشار را در برگرفته و بسیجی تنها یک نیروی نظامی و امنیتی نبوده بلکه در بین همه اقشار همچون پزشکان، طلاب، کارمندان و نیروهای مسلح  حضورداشته و در بین آنان روحیه بسیجی وجد دارد و با این روح تفکر راه را به نحو احسن تشخیص می‌دهد.

وی بسیجی را اهل محرومیت‌زدایی، روشنفکری، امربه‌معروف و نهی از منکر دانست و گفت: بسیج در همه اقشار و آحاد ملت جایگاه محکمی داشته و فقط مخصوص زمان ما نیست.

سردار حسینی مطلق با اشاره به سخنی از امام خمینی بیان کرد:همان‌گونه که رهبر کبیر انقلاب بیان کرده‌اند بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان امضا نموده‌اند و این مجاهدان همه‌کسانی هستند که از ابتدا و در طول بیش از هزار و 400 سال اسلام زندگی کرده‌اند.

وی گفت: هم گذشتگان جزء این لشگر بوده و هم آیندگان جزء این لشگر هستند و بسیج محدود به جمع خاص و کشور ما نیست و به برکت امام خمینی(ره) دوباره بسیج متولدشده است.

فرمانده دانشکده و پژوهشکده علوم دفاعی (دافوس) سپاه پاسداران  تأکید کرد: به برکت بسیج امروز کشور عزت پیداکرده و ایران در قله اقتدار است و به  جزیره ثبات و آرامش در منطقه تبدیل‌شده است.

سردار حسینی مطلق مقاومت و صبوری را از دیگر ویژگی‌های بسیج عنوان و بیان کرد: نفوذناپذیری یکی دیگر از ویژگی‌های بسیجی بوده که لازمه آن بصیرت است.

وی گفت: امروز دشمن برای نفوذ خود را هم‌شکل و هم لباس ما می‌کند اما یک بسیجی از فکر و گفتار او را شناخته و از نفوذ او جلوگیری می‌کند و در مقابل آن می‌ایستد.

وی شهادت را یکی دیگر از ویژگی‌های بارز بسیج دانست و بیان کرد: دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم بهترین سند برای اهل شهادت بودن بسیج است و بسیجی  هیچ‌گاه میدان را خالی نمی‌کند.

فرمانده دانشکده و پژوهشکده علوم دفاعی (دافوس) سپاه پاسداران  بسیجی را اهل ریسک و خطر دانست و بیان کرد: دشمن فکر می‌کند با شهید کردن می‌تواند ما را از راه خارج کند  اما نمی‌داند که اگر قرار بود این‌گونه باشد راهپیمایی عظیم اربعین به راه نمی‌افتاد چراکه ملت ما با شهادت زنده است.

وی بسیج را پشتوانه امنیت کشور عنوان کرد و گفت: امنیت امروز کشور ما ناشی از حضور بسیجیان هم در دوران دفاع مقدس  هم درصحنه‌های مختلف در کشور است.

سردار حسینی مطلق گفت: امام خمینی در سخنان خود بیان کردند که "اگر گر بر كشوري نواي دل‌نشین تفكر بسيجي طنین‌انداز شد چشم طمع دشمنان و جهان خواران از آن دور خواهد گردید" و امروز به برکت همین تفکر دشمن جرئت نگاه چپ به کشور را ندارند.

وی گفت: برخی امروز در کشور بیان کرده که ما به نیروهای نظامی و بسیج احتیاجی نداشته که این اوج ساده‌اندیشی است چراکه امروز به برکت حضور بسیج ایران تبدیل به جزیره ثبات و آرامش در منطقه ناآرام اطراف شده است.

فرمانده دانشکده و پژوهشکده علوم دفاعی (دافوس) سپاه پاسداران  بسیج را مایه مباهات و عزت امام و امت بیان کرد و گفت: امروز بسیج الگویی برای سایر کشورها شده و امروز در عراق و سوریه بسیج مردمی  این کشورها را از شر دشمنان  نجات داده‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار