نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

3. آذر 1395 - 8:55   |   کد مطلب: 20868
رئیس اداره امور کتابخانه‌های عمومی ملایر:
کتابخانه استاندارد در شهرستان ملایر راه‌اندازی می‌شود
رئیس اداره امور کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر با اشاره به فعال 20 باب کتابخانه گفت: ایجاد کتابخانه استاندارد و مرکزی از ضروریات شهرستان ملایر است که با همکاری اوقاف، شهرداری و انجمن خیران کتابخانه‌ساز در حال پیگیری است.

به گزارش ملایری ها؛ مهدی آخشیک در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در حال حاضر 20 باب کتابخانه در شهرستان ملایر فعال است که از این تعداد 12 باب روستایی و هشت باب شهری است.

وی با بیان اینکه در کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر در مجموع حدود 180 هزار نسخه کتاب وجود دارد افزود: در حال حاضر بیش از 9 هزار نفر در این مراکز عضو هستند.

رئیس اداره امور کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر با اشاره به اینکه ایجاد یک کتابخانه استاندارد و مرکزی از ضروریات شهرستان ملایر است تصریح کرد: با همکاری اداره اوقاف، شهرداری و انجمن خیرین کتابخانه‌ساز شهرستان این طرح در حال پیگیری بوده و در این زمینه چندین پیشنهاد نیز داده شده است.

وی برگزاری عصر شعر عاشورایی، نقد کتاب در کتابخانه آیت‌الله فاضلیان شهر ازندریان با حضور 150 نفر از شعرای منطقه و شعرایی از استان‌های قم و اراک،  حضور کتابداران در مدارس و معرفی کتاب برای دانش‌آموزان، بازدید مدارس ابتدایی و پیش دبستانی از کتابخانه‌های عمومی شهرستان را از جمله برنامه‌های برشمرد که در هفته منتهی به هفته کتاب اجرا شد.

آخشیک معرفی کتاب های عاشورایی و همچنین رونمایی از کتاب شعر استاد رادفر و اهدای کتاب به کتابخانه‌های شهرستان همچنین عضویت بیش از هزار نفر در هفته کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در ملایر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مسئول کتابخانه دانشجوی ملایر به عنوان کتابدار نمونه کشوری معرفی شد عنوان کرد: توسعه کتابخانه‌های روستایی در اولویت قرار دارد در این راستا راه‌اندازی کتابخانه در روستای رضوانکده ملایر در دستور کار است.

رئیس اداره امور کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر افزود: تجهیزات این مرکز خریداری شده و محل آن نیز در مدرسه روستا مشخص شده است در صورت گرفتن حق اعتبار این مرکز از اداره آموزش و پرورش با کمک خیرین و اهالی روستا، این کتابخانه به‌زودی راه‌اندازی می‌شود. با راه‌اندازی این کتابخانه در روستای رضوانکده تعداد کتابخانه‌های روستایی ملایر به عدد 13 می‌رسد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار