نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. آذر 1395 - 8:55   |   کد مطلب: 20860
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر از انجام مذاکره با استاد مدیریت و تجارت دانشگاه کارلتون کانادا و مسئول امور اقتصادی انجمن دوستی ایران و کانادا در راستای افتتاح دفتر دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه اتاوای کانادا خبر داد.

به گزارش ملایری ها؛ دکتر عباس ملک‌حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر، افزود: پروفسور "اکبر مأنوسی" در راستای توسعه مناسبات علمی، پژوهشی با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی ملایر و بازدید از این دانشگاه با هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر و دبیر همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری ملایر، به تبادل‌نظر و مذاکره پرداخت.

وی اظهار کرد: در این نشست مواردی از قبیل پیشنهاد دعوت از مسئولان ارشد سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برای بازدید از دانشگاه اتاوا کانادا، پیگیری مکاتبات با سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برای اعزام اعضای هیئت علمی این واحد درباره فرصت مطالعاتی، استفاده از تجربیات طرفین برای همکاری با دانشجویان ایرانی و کانادایی، مطرح شد.

ملک‌حسینی ادامه داد: همچنین در رابطه با پیشنهاد انجام طرح‌های دانش‌بنیان با تمرکز بر تبدیل ایده به ثروت، راه‌اندازی مجلات علمی پژوهشی مشترک با استفاده از پتانسیل طرفین، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، پژوهشی مشترک و توانایی و توانمندی واحد ملایر، بحث و تبادل‌نظر شد.

رئیس دانشگاه آزاد ملایر خاطرنشان کرد: در این نشست تخصصی و راهبردی، معرفی اجمالی از شهرستان ملایر در حوزه فرآوری محصولات صادراتی و تولیدی و معرفی از فعالیت‌های دانشگاه صورت گرفت.

وی تصریح کرد: با توجه به امکانات علمی، پژوهشی و توانمندی‌های علمی پژوهشی واحد ملایر، توسعه روابط علمی و اقتصاد دانش‌بنیان از اولویت‌های مهم دانشگاه آزاد اسلامی است.

ملک‌حسینی ادامه داد: پروفسور مأنوسی نیز به معرفی قابلیت‌های دانشگاه اتاوای کانادا در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان، نحوه تدریس اعضای هیئت علمی، فعالیت‌های علمی پژوهشی و تأثیر یادگیری انواع مختلف زبان به ویژه در توسعه زبان فارسی در آن دانشگاه و زبان انگلیسی در واحد ملایر و پیشنهاد انستیتو زبان انگلیسی و فارسی، پرداخت.

وی گفت: در صورت تأیید دکتر میرزاده رئیس دانشگاه، هیئت امنا و مدیرکل امور بین‌الملل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، دفتری به عنوان جدیدترین عضو شبکه بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه اتاوا کانادا افتتاح خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد ملایر یادآور شد: دکتر میرزاده، پیش از این در مراسم افتتاح دفتر مرکز بین‌المللی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی در شهر اسن آلمان با معرفی شبکه بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی و تشریح فعالیت‌های این شبکه در انگلستان، لبنان، امارات متحده عربی، روسیه، ایتالیا و افغانستان تأکید کرده بود که جابه‌جایی دانشجویان در کشورهای مختلف ایجاب می‌کند که شبکه‌‌ای داشته باشیم که بتوانیم آموزش را برای فارسی زبانان مقیم کشورهای خارجی و به ویژه ایرانیان فراهم کنیم.

ملک‌حسینی این اقدام را گامی مثبت در راستای ادامه تحصیل دانشجویان، در کشور محل اقامت خود برای رشته‌هایی که از سوی این شبکه ارائه می‌شود، دانست.

وی خاطرنشان کرد: دفاتر دانشگاه در این کشورها مسئولیت پیگیری امور آموزشی و سایر امور مربوطه را برعهده دارند و از طریق این دفاتر، با همکاری واحد مادر استادان هر رشته برای برگزاری جلسه امتحان دانشجویان به کشور ذیربط اعزام و ادامه تحصیل این دانشجویان با استانداردهای آموزشی بالا صورت می‌گیرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار