نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. آبان 1395 - 13:43   |   کد مطلب: 20857
امام‌جمعه ملایر گفت: اربعین از عاشورا زنده‌تر بوده و هدف این راهپیمایی توجه به نهضت عاشورا بوده که همین دلیل باعث عدم انعکاس این راهپیمایی عظیم از طرف رسانه‌های غربی شده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر برقراری در مراسم ویژه روز اربعین در مسجد جامع ملایر حادثه عاشورا را سبب حیات اسلام عنوان و اظهار داشت: عاشورا یک حادثه بزرگ و سرنوشت‌ساز بود  که حق حیات بر گردن جامعه بشری دارد.

وی گفت: اگر واقعه عاشورا نبود از حیات طیبه‌ای که خدا در قران به بندگان وعده داده است خبری نبود و تمام کسانی که در مسیر زندگی رشد کرده و به کمالات و مقامات عالیه رسیده‌اند رسیده‌اند مدیون واقعه عاشورا هستند.

امام‌جمعه ملایر گفت: همان‌گونه که در احادیث بیان‌شده است از اسلام جز اسم و از قرآن جز رسم چیزی باقی نمانده بود که قیام عاشورا مسیر اسلام را به مسیر واقعی اسلام به  قرآن ناطق و صامت بازگرداند.

وی گفت: امام حسین با خو.ن خود در کربلا و اما سجاد به‌عنوان سفیر کربلا در شام با خون‌دل و با قرآن بشریت که از مسیر دین خارج‌شده بودند به راه اصل بازگرداندند.

حجت‌الاسلام برقراری گفت: گر بخواهیم حق امام حسین(ع) را در یک جمله بیان کرده باید بگوییم امام حسین حق حیات بر گردن جامعه داشته و اگر امانم حسین نبود از حیات طیبه خبری نبود.

وی گفت: بیش از 40 روز آسمان‌ها و زمین برای امام حسین(ع) گریه مرده و خدای متعال اربعین را برای سیدالشهدا قرار داده و امتیازات فراوانی برای زائران اباعبدالله قرار داده است.

امام‌جمعه ملایر با اشاره به ثواب زیارت امام حسین(ع) بیان کرد: زیارت امام حسین(ع) هم سعادت دنیوی داشته و هم ثواب اخری دارد و ثواب بیش از  هزار حج و آزاد کردن هزار برده را دارد و در دنیا سبب افزایش رزق و روزی و سعادت در زندگی می‌شود.

وی گفت: امروز بیش از 25 میلیون زائر در بی‌نظیرترین و بی‌بدیل‌ترین راهپیمایی در جامعه جهانی دنیا را متوجه نهضت عاشورا می‌کنند.

حجت‌الاسلام برقراری  با اشاره به اشاره به عدم انعکاس حرکت عظیم راهپیمایی اربعین از جانب رسانه‌های دنیا بیان کرد: اربعین از عاشورا زنده‌تر بوده و هدف این راهپیمایی توجه به نهضت عاشورا بوده که همین دلیل باعث عدم انعکاس این راهپیمایی عظیم از طرف رسانه‌های غربی  شده است.

وی گفت: امروز بیش از 5 میلیون زائر در کربلا فریاد لبیک یا حسین را سر می هند و این لبیک به معنی  اعلام آمادگی برای کمک به ظهور امام عصر(عج) است.

امام‌جمعه ملایر گفت: لبیک یا حسین به معنی اصلاح فکر و ذهن انسان و وفق آن بر تفکر و بر امام حسین(ع) بوده و یعنی با قلب و جسم گوش‌به‌فرمان تمام شعارهای امام حسین باشیم.

وی گفت: پایبندی به‌حق و طرفدار حق بودن یکی از شعارهای اصلی امام بوده و اگر فریاد لبیک یا حسین سر می‌دهیم باید همواره طرفدار حق بوده و در مقابل باطل موضع‌گیری کرد.

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار