نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

29. آبان 1395 - 12:26   |   کد مطلب: 20837
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: کاروان بیست‌میلیونی زائران اباعبدالله(ع)هیمنه استکبار را بر هم زده و اقتدار جهان اسلام را به رخ دنیا می‌کشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احد آزادیخواه در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها؛ تجمع بزرگ اربعین را انسجامی دشمن ترس عنوان و اظهار داشت: همایش پیاده‌روی اربعین  انسجامی است که دشمن از آن می‌ترسد.

وی افزود: هزینه‌هایی میلیارد دلاری که دشمنان برای اختلاف‌افکنی بین جهان اسلام هزینه کرده  با یک اربعین حسینی خنثی می‌شود و اربعین باعث ایجاد  حس وحدت و نو دوستی در جهان اسلام می‌شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی پیاده‌روی اربعین را رخدادی بی‌نظیر در عالم دانست و  تأکید کرد: کاروان بیست‌میلیونی زائران اباعبدالله هیمنه استکبار را بر هم زده و اقتدار جهان اسلام  را به رخ دنیا کشیده و وحدت بین شیعه و سنی عرب ، عجم و سفید و سیاه را به جهانیان  ثابت می‌کند.

وی گفت: مهم‌ترین عامل پررنگ‌تر شدن همایش اربعین حسینی مردمی بودن این مسئله است پدیده‌ای که بیست میلیون مسلمان را در یک مسیر 80 کیلومتری دورهم جمع می‌کند.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه گفت: پیاده‌روی اربعین از متن و خواستگاه مردم است و هزینه‌ها ، اقدامات و پشتیبانی  آن به دست مردم بوده و مردمی بودن این باعث شده تمام شیطنت‌ها و تهدیدات مستکبرین و ایادی آنان مثل داعش در منطقه ناکام مانده و هرساله این مانور 20 میلیونی با عمق بیشتری اتفاق می‌افتاد .

وی با اشاره به ثواب خادمین زائرین امام حسین(ع) بیان کرد:  در ایام اربعین عده‌ای که توفیق نداشته به زیارت مشرف شوند یکی از بهترین عبادات که در ثواب امام حسین شریک شوند و مخصوصاً در ثواب پیاده‌روی شریک شوند خدمت به زائرین اباعبدالله است.

سخنگوی گروه فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برپایی موکب حضرت فاطمه زهرا(س) در ملایر بیان کرد: موکب فاطمه الزهرا با مدیریت هیئتی‌های شهرستان ملایر به نحو احسن به شبانه‌روز به زائرین خدمات‌رسانی کرده و هم پذیرایی هم استقبال گرمی از زائرین داشته است.

وی افزود: کشسانی که  در اربعین کسانی که توفیق زیارت امام حسین(ع) را نداشته با کمترین بهانه خودشان را در این راهپیمایی عظیم سهیم دانسته و با کمک‌ها و نذورات و پذیرایی از زائران آن‌ها نیز زائر امام حسین(ع) می‌شوند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار