نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

27. آبان 1395 - 7:36   |   کد مطلب: 20809
سرپرست گروه هنری یاس کبود گفت: دو نمایشنامه "گلزخم" و "دلتنگی های نقاش خیابان روبرو" به دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان راه یافتند.

مهدی روزبهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها با اشاره به راه‌یابی دو نمایشنامه از گروه هنری یاس کبود به جشنواره سراسری مهر کاشان اظهار داشت: دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان هم‌زمان با هفته وحدت در کاشان برگزار می‌شود.

سرپرست گروه هنری یاس کبود گفت: پس از اعلام نمایشنامه‌های راه‌یافته به این جشنواره دو نمایشنامه "گلزخم" به نویسندگی سید صادق فاضلی و "دلتنگی های نقاش خیابان روبرو" به نویسندگی سعید حسین پور کاری از گروه هنری یاس کبود نیز در بین آثار برگزیده انتخاب شدند.

وی افزود: نمایش "گلزخم" با موضوع دفاع مقدس و در خصوص مادری است که سه فرزندش در جنگ شهید می‌شوند و همسرش نیز در دریا غرق‌شده و پیکر هیچ‌کدام بازنمی‌گردد و پس از بازگشت پیکر آخرین فرزندش، به‌اشتباه توسط خانواده دیگری برده می‌شود که مادر وقتی خوشحالی این خانواده را از بازگشت پیکر فرزندشان می‌بیند، حاضر نمی‌شود پیکر فرزندش را پس بگیرد و این حکایت، نهایت قدرت تحمل یک مادر را نشان می‌دهد.

روزبهانی گفت: نمایش "دل‌تنگی‌های نقاش خیابان روبرو" هم‌داستان زندگی دو هنرمند نقاش را در دو مقطع زمانی متفاوت روایت می‌کند که یکی در زمان جنگ تحمیلی و دیگری در زمان حال روایت می‌شود و اتفاقاتی رخ می‌دهد که زندگی این دو نقاش به هم مرتبط می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار