نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. آبان 1395 - 13:50   |   کد مطلب: 20780
امام‌جمعه ملایرگفت: نمازخانه‌ها بهترین قسمت در مدارس شده و هرچه بیشتر به وضعیت و تجهیز آنان رسیدگی شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر برقراری در شورای آموزش‌وپرورش شهرستان ملایر با اشاره به اهمیت این شورا اظهار داشت: یکی از جلسات و شوراهای مهم شورای آموزش‌وپرورش بوده که در آن مشکلات بخش آموزش و بخش پرورش در راستای رشد و تکامل آموزش‌وپرورش بررسی و تصمیم‌گیری می‌شود.

وی جامعه امروز را مدیون آموزش‌وپرورش دانست و بیان کرد: آموزش‌وپرورش جایگاه رفیعی ازلحاظ علمی، دینی، عقلی، عرفی و بین‌المللی داشته و هدف اصلی آن پرورش انسان‌هایی فرهیخته، عالم، مؤمن و مفید برای جامعه و بشریت است.

امام‌جمعه ملایر افزود: اگر خروجی‌های مدارس آموزش بدون پرورش بوده در آینده ایجاد گرفتاری و مشکلات مکرده و باید هر دو مسئله آموزش علم و پرورش توجه شود.

وی با اشاره به مهم‌ترین مشکلات نسل جدید بیان کرد: نسل امروز در معرض خطر بوده و باید از این نسل در برابر آسیب‌های اجتماعی و شبهات محافظت کرد.

حجت‌الاسلام برقراری اتصال نسل جوان با نماز را یکی از راه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانست و بیان کرد: اگر نسل امروز را با حقیقت نماز آشنا کرده آن‌ها را در مقابل تهاجمات فرهنگی مصون کره‌ایم.

 وی با تأکید بر اهمیت نماز اول وقت و نماز جماعت در مدارس بیان کرد: باید دانش آموزان را هر چه بیشتر با نماز مأنوس کنیم.

امام‌جمعه ملایر گفت: نمازخانه‌های بهترین جا در مدارس شده و هرچه بیشتر با رسیدگی به وضعیت نمازخانه‌های و تجهیز آنان با قرآن و مهر دانش آموزان را تشویق به حضور در نمازخانه کنیم.

وی گفت: امروز ما نمازخوان زیاد داریم اما نماز خوب خوان کم است و باید بیش از هر جیزی به مسئله نماز توجه شود.

کاوه برخورداری هم در این شورا بیان کرد: بیش از 50 تفاهم‌نامه با ارگان‌های مختلف در آموزش‌وپرورش منعقدشده است.

رئیس آموزش و پرورش ملایر با اشاره به آغاز ساعت مدرسه ارجمند با همکاری یک خیر بیان کرد: مراسم تجلیل از مدیران بازنشسته، انتقال کتابخانه فرهنگیان به سینما فرهنگیان و تجهیز طبقه فوقانی درمانگاه فرهنگیان به یک سالن فیزیوتراپی و سه اتاق پزشک ازجمله مه‌ترین اقدامات آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اعتراضات به تغییر جنسیتی معلمان بیان کرد: با توجه به تغییر نظام آموزشی در مقطع ابتدایی 71 درصد معلمان خانم بوده که باعث اعتراضاتی شده است.

برخورداری با اشاره به ایجاد مزاحمت‌های موتورسواران در هنگام تعطیلی مدارس خواستار برخورد پلیس راهور با این مسئله شد.

 وی با اشاره به بدهکاری مدارس به دستگاه‌های خدمات رسان بخصوص آب و گاز بیان کرد: از این اداره‌ها خواستاریم که انشعابات مدارس را قطع نکرده تا سرانه مدارس واریزشده و کارهای اداری پیگیری شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما