نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. آبان 1395 - 13:00   |   کد مطلب: 20778
امام جمعه همدان:
اربعین عاشورای دوم است
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: اربعین عاشورایی دوم است که در آن بیش از 20 میلیون مسلمان فریاد لبیک یا حسین(ع) سر می‌دهند.

به گزارش  ملایری‌ها؛ آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی در نخستین نماز شهرستان ملایر در دانشکده علوم قرآنی ملایر با اشاره به عظمت اربعین اظهار داشت: اربعین عاشورایی دوم است که در آن بیش از 20 میلیون مسلمان فریاد لبیک یا حسین(ع) سر می‌دهند.

وی گفت: امام حسین(ع) در گودال قتلگاه به نماز اتمام ویژه داشته و در روز عاشورا نهال نماز را کاشته و امروز حضور میلیونی مردم در راه‌پیمایی عظیم اربعین میوه آن نهال است.

امام‌جمعه همدان با اشاره به مهم‌ترین دلایل عدم اهمیت مردم به نماز بیان کرد: امروز عده‌ای تارک الصلوه بوده و عده‌ای نیز نماز را ضایع می‌کنند و یکی از دلایل مهم آن این است که ما به‌درستی نتوانسته‌ایم حلاوت و شیرینی نماز را به مردم برسانیم.

وی با تأکید به لزوم توجه به اهمیت نماز در میان مردم بیان کرد: بزرگان دینی ما کتاب‌های بسیاری درباره اسرار نماز و آداب نماز نوشته‌اند و اگر این مسائل را به‌خوبی به مردم نشان داده یک نفر ضایع کننده نماز نخواهیم داشت.

آیت‌الله محمدی گفت: بنا بر احادیث و روایات نماز بیش از 4 هزار حدود داشته و ما باید آن را به زبان‌های مختلف در بین مردم ترویج دهیم.

وی با تقدیر از برگزاری اجلاس سراسر نماز بیان کرد: نماز مسئله‌ای نبوده که با یک همایش و یک جلسه و دو جلسه حل شود و باید دائماً به مسائل نماز پرداخته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان تامید کرد: مسئولین باید بیش‌ازپیش تلاش کرده تا حلاوت و شیرینی نماز را در بین مردم خروج دهند.

وی با اشاره به نمازخواندن امام علی(ع) و برخی بزرگان بیان کرد: باید در نماز تمام توجه به خدا باشد و نماز وسیله‌ای برای صحبت مردم باخدا است.

آیت‌الله محمدی گفت: قرآن نیز وسیله‌ای برای صحبت خدا با مردم است و ما باید با توجه حقیقت نماز شناخته و اسرار آن را  کشف کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما