نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. آبان 1395 - 12:59   |   کد مطلب: 20777
نخستین اجلاس نماز با محوریت نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی در ملایر برگزار شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ عبدالعظیم رضایی در این اجلاس با اشاره مهم‌ترین اهداف برگزاری اجلاس نماز اظهار داشت: هنگامی‌که متولیان امور به این‌گونه فرایض اهمیت داده و اعتقاد راسخ به این امر داشته اثر مؤثری در جامعه خواه داشت.

وی افزود: در دنیای امروز که انواع تهاجم فرهنگی و شبیخون‌های فرهنگی به کشور واردشده نیاید مسئولین هم به مسئله مهمی همچون نماز کم‌توجهی کرده و باید با تمام تلاش و توان در عرصه فرهنگی اثرگذار بود.

فرماندار ملایر تامید کرد: امروز باید بررسی کرده که چرا بسیاری از جوانان ما نماز نخوانده و باید اهتمام در این مسئله داشته و نباید به آن بی‌تفاوت بود.

وی مسلمان و شیعه بودن را یکی از افتخارات بزرگ دانسته و بیان کرد: پایه و اساس دین اسلام که کامل‌ترین دین در دنیا بوده  و از نماز به‌عنوان عمود دین نام‌برده شده و اگر عمود نباشد دینی نیز وجود ندارد.

رضایی افزود: اگر ما افتخاراتی در کشور به دست آورده به‌واسطه همین نماز بوده و اگر کم و کاستی وجود داشته به‌واسطه غفلت از نماز است.

وی تأکید کرد: ما باید تلاش کرده که جامعه به نماز توجه ویژه‌ای داشته و تلاش کرده که در فقط نمازخواندن هدف نبوده و توجه و حضور قلب در نماز نیز باید توجه شود.

فرماندار ملایر تأکید کرد: نباید به مسائل نماز به‌صورت اداری نگاه کرده چراکه بسیاری از علما و فضلای ما به‌وسیله نماز مشکلات را حل می‌کردند.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به نماز کودکان قبل از تکلیف بیان کرد: باید کودکان را قبل از دوران تکلیف به نماز تشویق کرد چراکه نماز از بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری می‌کند.

امام‌جمعه ملایر هم در این اجلاس گفت: نماز جزء ارکان دین و یکی از نشانه‌ها عبودیت بوده که معیار و کفر و ایمان است.

حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری  تامید کرد: بسیاری از شهدای ما به‌وسیله نماز و راز و نیاز مشکلات را حل کرده و شب‌های راز و نیاز و نماز قدرتی مضاعف به مجاهدین فی سبیل الله می‌داد.

وی با اشاره به توجه ویژه به نماز اول وقت بیان کرد: جلسات ادارات به‌گونه‌ای تنظیم‌شده که یا به نماز ختم شده یا با نماز آغاز شود.

در این اجلاس از 30 نفر از مروجان نماز در ارگان‌های مختلف تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما