نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. آبان 1395 - 8:40   |   کد مطلب: 20677
مدیر جهاد کشاورزی ملایر از برداشت زعفران از اراضی شهرستان ملایر خبر داد و گفت: از اواخر شهریور تا اواسط مهرماه 10 هکتار سطح زیرکشت زعفران در ملایر افزایش یافته است.

به گزارش ملایری ها غلامحسین تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: شهرستان ملایر به دلیل داشتن آب و هوای مناسب و وجود خاک رسی یکی از شهرستان‌های مساعد برای کشت محصولات کم‌آب‌بر از جمله زعفران است.

وی صرفه اقتصادی بالا و زحمت کمتر نسبت به سایر محصولات کشاورزی را از جمله مزایای کشت زعفران دانست و افزود: در حال حاضر استقبال خوبی در این زمینه از سوی کشاورزان شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر 23 هکتار از اراضی شهرستان ملایر زیر کشت زعفران رفته است، گفت: با توجه به استقبال خوب کشاورزان امسال اراضی زیر کشت این محصل افزایش پیدا کرده است.

وی از برداشت حدود یکصد کیلوگرم زعفران از مزارع شهرستان ملایر در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: این میزان نسبت به سال گذشته رشد دارد.

تقوی با بیان اینکه کیفیت محصول برداشتی زعفران در ملایر طبق سال‌های گذشته بسیار مطلوب بوده است، یادآور شد: از اواخر شهریور تا اواسط مهرماه سال جاری تقریباً 10 هکتار به سطح زیرکشت زعفران در ملایر افزوده شده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود با برنامه‌ریزی‌های لازم در چهار سال آینده حدود 100 هکتار از مزارع شهرستان ملایر زیر کشت این محصول قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر بیان کرد: هدف ما آموزش‌ لازم به کشاورزان برای کشت و جایگزین کردن محصولات کم‎آب‌بر به جای  محصولات پرآب‌‌بر است.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه برای تشویق کشاورزان کلاس‌های آموزشی با همکاری بخش خصوصی برگزار می‌شود گفت: در سال جاری همایش زعفران‎کاران استان در شهرستان ملایر برگزار شد.

تقوی تصریح کرد: یکی از اهداف مهم ما در جهاد کشاورزی برای توسعه و شناسایی بیشتر زعفران ملایر برندسازی این محصول است.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های پیش رو در شهرستان بسته‎بندی و عرضه زعفران به عنوان سوغات ملایر در سوغاتی‌فروشی‌هاست.

انتهای پیام/

دیدگاه شما