16. آبان 1395 - 8:21   |   کد مطلب: 20652
رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر نوید داد:
احداث پژوهشکده های چوب و مبل و محصولات فرآوری شده انگور در ملایر
رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر گفت: احداث پژوهشکده های چوب و مبل و محصولات فرآوری شده انگور جزء رئوس برنامه های کاری این مرکز است که تحقق آن را با جدیت پیگیری می کند.

به گزارش ملایری ها به نقل از ایسنا؛ دکتر عباس ملک حسینی در آئین تکریم و معارفه ریاست جدید آزاد اسلامی واحد ملایر، افزود: در زمینه احداث پژوهشکده محصولات فرآوری شده انگور 2 نفر ازهمکاران اعلام آمادگی کرده اند.

وی با تأکید بر اینکه جای رشته های پیراپزشکی در ملایر خالی است اظهارکرد: نهایت تلاش خود را در راستای اخذ مجوز این رشته ها خواهیم کرد و در این مسیر نیازمند کمک نمایندگان مردم ملایر در مجلس هستیم.

ملک حسینی با بیان اینکه یک سری صنعتگر و مبتکر در سطح شهر ملایر وجود دارند که جایگاه مناسبی برای ارائه ابتکرات و اختراعات و محصولات خود ندارند، افزود: درب مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر به روی این مبترکان و صنعتگران و متفکران باز است و از ایده ها و طرح های راهبردی آنها حمایت می کینم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه ها، کانون های رشد و توسعه جوامع هستند، ادامه داد: محور تفکر و تولید تکنولوژی و علم در دانشگاه ها رقم می خورد بنابراین ما هم در این مرکز آموزش عالی تمام اهتمام خود را در زمینه تحق اهداف متعالی نظام و انقلاب بکار می گیریم.

2 برابر شدن امتیاز دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر نیز به 2 برابر شدن امتیاز این مرکز آموزش عالی و ارتقای آن از 781 به 1507 اشاره و اظهار کرد: این موفقیت طی 3 سال اخیر رخ داده است.

دکتر داریوش جاوید با اشاره به اینکه تعیین این امتیاز بر اساس شاخص های کلی در ابعاد آموزشی، پژوهشی، عمرانی و معاونت سما می باشد، افزود: در بحث آموزشی افزایش تعداد رشته ها، دانشجویان و اساتید و در بحث پژوهشی تعداد مقالات علمی- پژوهشی، کتب تألیف شده، کتاب های موجود در کتابخانه ها و طرح های دورن و برون دانشگاهی از جمله شاخص های مدنظرسازمان مرکزی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمان تصدی بنده طی 3 سال اخیر تعداد رشته های ما از 15 رشته به 34 رشته در مقطع کار شناسی ارشد، ارتقا یافته است همچنین 2 رشته دکتری داریم و در مجموع با احتساب مراکز سامن و دانشکده ها سما، درحال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر در مجموع در 150 رشته متنوع دانشجو می پذیرد.

جاوید با بیان اینکه درحال حاضر این مرکز آموزش عالی دارای 5606 دانشجو است، ادامه داد: در بعد ادارای- مالی نیز طی 3 سال گذشته منابع مالی ما 3 برابر شده و اتوماسیون ادری راه اندازی و نیروهای بدون مجور، تعیین تکلیف شده اند.

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر به موفقیت هی فرهنگی، قرآن و ورزشی أخذ شده توسط دانشجویان این مرکز اشاره و اظهار کرد: طی 3 سال در مسابقات قرآن و عترت در سطح کشور رتبه اول را کسب کردیم همچنین در شهریور ماه سال جاری میزبان برگزاری مسابقات کشوری بسکتبال بودیم.

جاوید گفت: مسابقات قهرمانی بسکتبال دسته سه دانشجویان دانشگاه آزاد به مدت 6 رو با حضور 11 تیم از مناطق مختلف کشور در ملایر برگزار شد.

وی عنوان کرد: طبق همکاری ها و توافق های انجام شده با سازمان مرکزی در تهران و آکادمی علوم بلاروس، 21 دسامبر همزمان با 31 شهریور ماه برای تأسیس دفتر دانشگاه آزاد اسلامی ملایر سفری به کشور بلاروس خواهیم داشت.

جاوید با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون در 4 کشور شامل امارات، انگلیس، لبنان و افغانستان واحدهای مستقلی را راه اندازی کرده است، گفت: تاکنون توسط واحدهای این دانشگاه در تهران 6 دفتر در کشورهای اروپایی تأسیس شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر اولین دانشگاه آزاد غرب کشور است که در کشور بلاروس دفتر می زند، اظهارکرد: احداث این مرکز مزایایی بی شماری در بعد علمی، پژوهشی و... برای ما به همراه خواهد داشت.

جاوید منعقد کردن یک طرح تحقیقاتی مشترک در زمینه ساخت ابر کامپیوتر، انتشار 4 مجله اعلمی – پژوهشی، تحصیل دانشجویان بلاروس در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری سمینارهای مشترک در ایران و بلاروس، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، پژوهشی مشترک توسه زبان فارسی را از جمله اهداف این اقدام مهم عنوان کرد.

در پایان  از زحمات 4 ساله دکتر داریوش جاوید تجلیل و طی حکمی از سوی دکتر جامه بزرگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز همدان دکتر عباس ملک حسینی به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی ملایر منصوب و معرفی شد.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار