نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

11. آبان 1395 - 16:53   |   کد مطلب: 20570
رئیس مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری گفت: بیش از ۹۰ درصد ناباروری ها قابل درمان است.

به گزارش ملایری ها به نقل از دانا؛ سید جلال حسینی افزود: برخی از روش های درمانی در مراحل اولیه بدون دارو و برخی با داروهای ساده و تعدادی دیگر با جراحی و نهایتا تنها حدود 30 درصد آن ها با روش های ART قابل درمان هستند.

رئیس نهمین کنگره تازه های باروری و ناباروری و اولین کنگره ناباروری مردان گفت: کنگره باروری و ناباروری مدت 9 سال است با موضوعات بهداشت باروری برگزار می شود و موضوع بسیار مهمی است که به جمعیت کشور متصل است.

وی افزود: علت اینکه امسال به مبحث جمعیت ناباروی مردان پرداخته ایم این است که بحث باروری جزء سیاست های کشوری قرار گرفته است و از دیدگاه های مختلف مردمی، علمی و اجتماعی مورد توجه است.

حسینی گفت: متاسفانه در کشور ما هنوز یک نگاه سنتی وجود دارد و همیشه تقصیر ناباروری برگردن خانم ها انداخته می شود در صورتی که ناباروری در زوجین 50 در 50 است و ما باید این نگرش به سمت خانم ها را اصلاح کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: محور اصلی ما در کنگره نهم بحث ناباروری مردان خواهد بود و در بخش جمعیت هم سعی کرده ایم از صاحب نظران کشورهای همسایه دعوت کنیم.

حسینی گفت: بیماری های سیستمیک مانند دیابت، نکوس و رماتیسم نقش بسیار مهمی در ناباروری مردان دارند.

وی با بیان اینکه موضوع دیگر بحث شیوع انواع سرطان هاست ادامه داد: در سال های اخیر سرطان ها افزایش چشمگیری داشته است و برای درمان آن درمان های شیمیایی و رادیوتراپی استفاده می شود که موجب ناباروری است و در نتیجه باید برای حفظ باروری از فریز کردن تخمک و اسپرم استفاده کرد که در آینده بتوان صاحب فرزند شد.

اولین کنگره ناباروری مردان 26 لغایت 28 آبان در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی با حضور سخنرانان مدعو داخلی و خارجی برگزار می شود.

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار