نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. آبان 1395 - 22:38   |   کد مطلب: 20563
رئیس بیمارستان شهید لواسانی گفت: جراحان بین‌المللی قلب کودکان سفر به کشورهای مختلف را با نیت انسان دوستانه انجام می‌دهند و این سفر برای آنان درآمدی را ندارد.

به گزارش ملایری ها به نقل از دانا؛ سید علی جمالیان، رئیس بیمارستان شهید لواسانی در گفت‌وگو با خبرنگار سینا درباره حضور یک گروه از جراحان قلب اطفال آمریکایی به ایران گفت: این افراد یک گروه جراحی قلب اطفال هستند که در چند ماه گذشته در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در یک کنگره عملی حضور داشتند و با جراحان ایرانی تبادل اطلاعات کرده بودند.

 

وی بیان اینکه این افراد آمریکایی‌الاصل نیستند، تصریح کرد: یک سری از آنان در آمریکا کار می‌کنند و پزشکان اروپایی و آسیایی هستند که در این سفر انتقال تجارب خود را به کشورهای دیگر ارائه می‌دهند و بعد به کشور خود بازمی‌گردند.

 

این فوق تخصص قلب ادامه داد: در تبادل علمی و انتقال تجربیات انجام شده با این افراد در دانشگاه بهشتی نتیجه خوبی حاصل شد.

 

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه بیمارستانهای تامین اجتماعی در مسائل و تبادل علمی کمتر حضور دارند، ما نیز به این فکر افتادیم تا بتوانیم تبادلات علمی را با این گروه جراح قلب اطفال داشته باشیم تا آنان و پزشکان ما با اطلاعات علمی یکدیگر آشنا شوند.

 

جمالیان، با بیان اینکه این گروه جراحان فقط در زمینه جراحی قلب اطفال کار می‌کنند و مانند کشور ما نیست که معدود افرادی اینگونه باشند، ابراز کرد: در کشور ما جراحان قلب بزرگسالان جراحی اطفال را نیز انجام می‌دهند.

 

آشنایی کامل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با جراحان قلب بین‌المللی

وی به این موضوع اشاره کرد که این تیم جراح در گذشته نیز به ایران آماده بودند و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز این گروه را کاملاً می‌شناسند.

 

رئیس بیمارستان شهید لواسانی درباره هزینه سفر گروه جراحان بین‌المللی قلب نیز گفت: رفت و آمد این گروه هزینه‌بر بود پس ما از گروه خیرین برای این کار استفاده کردیم تا رسیدگی به مهمانان را انجام دهند و در این باره بسیاری از بنیادهای خیریه به ما کمک می‌کنند.

 

افراد زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی از کمک‌های این گروه بین‌المللی استفاده خواهند کرد

جمالیان، با تاکید بر اینکه به این دلیل که این گروه در بیمارستان‌های دیگر فعالیت انجام داده بود ما نیز به دنبال رایزنی و ارتباط با آنان بودیم، خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم تا این اقدام برای کودکان کشور ما انجام شود و افراد بی‌بضاعت که زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند از کمک‌های این گروه جراح استفاده کنند.

 

جراحان بین‌المللی قلب کودکان با نیت انسان دوستانه به ایران می‌آیند

این فوق تخصص قلب در پایان با اشاره به اینکه اعضای ۲۰ نفره این گروه با دعوت کشورهای مذکور در سفرها شرکت می‌کنند، گفت: جراحان بین‌المللی قلب کودکان سفر به کشورهای مختلف را با نیت انسان دوستانه انجام می‌دهند و این سفر برای آنان درآمدی را ندارد.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار