نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

7. آبان 1395 - 14:11   |   کد مطلب: 20515
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باتوجه به تلاش کانادا برای بهبود روابط باایران احتمال تحویل خاوری بسیار قوی است.

به گزارش ملایری‌ها محمد کاظمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه با اشاره به اینکه پلیس بین الملل ناجا از شناسایی خاوری خبر داده است اظهار داشت: کشورها به این اصل معتقد هستند که بحث فساد، اختلاس، برداشت غیر قانونی و تصرف اموال عموم زشت و قبیح است همه دنیا قبول دارد که مجرم باید تحت تعقیب قرار بگیرد، دولت کانادا هم اگر چنین حقوقی را قبول دارد باید نسبت به استرداد خاوری عمل کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: البته برای اینکه کانادا دست به چنین اقدامی بزند لازم است ارتباط سیاسی برقرار شود که در حال حاضر به نظر می رسد اتاوا آمادگی برای همکاری سیاسی و تحویل خاوری را دارد.

وی گفت: روابط ایران و کانادا بهتر از گذشته شده است و بهتر است وزارت امور خارجه با هماهنگی با دستگاه قضایی درخواست استرداد خاوری را به گوش دولت کانادا برساند، انتظار داریم کانادا فردی که به حقوق ملت تجاوز کرده است را به ایران تحویل دهد.

 این نماینده توضیح داد: بین ایران و کانادا توافقنامه استرداد مجرمین منعقد نشده است اما تحویل خاوری می تواند بر اساس تعامل بین المللی صورت گیرد و اگر کانادا تلاش دارد که رابطه خود را با ایران بهبود ببخشد تحویل خاوری می تواند نشان دهنده عزم آنها در این باره باشد.

کاظمی افزود: نمی توان تحویل خاوری را به عنوان یکی از شروط بازگشایی سفارت کانادا در نظر گرفت چرا که قرارداد استرداد مجرمین نداریم اما می توانیم درخواست افکار عمومی ایران را به گوش دولت کانادا برسانیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: باتوجه به پیگیری دولت کانادا برای برقراری ارتباط باایران به نظر می رسد احتمال استرداد خاوری به کشور قوی باشد./

پایان پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار