نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

3. آبان 1395 - 8:48   |   کد مطلب: 20474
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان:
۲ میلیون دلار ارز قاچاق در همدان کشف شد
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: ۲ میلیون دلار قاچاق ارز در استان همدان کشف شد که با کشف این میزان ارز جو آرامی بر بازار ارز کشور حاکم شد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از تسنیم؛ علیرضا حسن‌پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اردیبهشت‌ ماه امسال اداره مبارزه با قاچاق کالای نیروی انتظامی استان در گلوگاه شهید زارعی به خودرویی مشکوک برخورد کردند که پس از بازرسی ماشین 2 میلیون دلار ارز به ارزش 70 میلیارد ریال جاسازی شده در  مخزن سی ان اجی این ماشین کشف شد.

وی عنوان کرد: پس از بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد دو صراف رسمی و معتبر کشور وارد این پرونده شده که با همکاری نیروی انتظامی و سربازان گمنام چهار نفر از آنها در استان همدان دستگیر شدند.

حسن‌پور افزود: در این پرونده استان‌های همدان، تهران، کردستان و قم درگیر بودند که در نهایت فعالیت غیرقانونی خرید و فروش ارز آنها مستند شد و پس از تحقیقات جامع 9 نفر در این دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی بیان کرد: با کمک یکی از شرکت‌های حسابرسی مورد وثوق در این پرونده از سال 93 تاکنون بیش از 3 میلیارد دلار مبادلات ارزی غیرقانونی در خصوص این پرونده شناسایی شده که تأثیر به‌سزایی در بازار ارز کشور داشته است. 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان تصریح کرد: در 7 ماهه امسال 6 هزار و 499 پرونده تخلف در تعزیرات حکومتی رسیدگی شده که به طور 100 درصد رسیدگی آنها صورت پذیرفته است.

وی اظهار داشت: بیش از 75 میلیارد ریال قاچاق کالا و ارز در استان کشف شده که چهار هزار و 916 پرونده در بخش کالا و خدمات، 610 پرونده کالا و ارز و 923 پرونده در زمینه بهداشت و دارو  در سال 95 به تعزیرات حکومتی رسیده است

حسن‌پور بیان کرد: بیشترین فراوانی تخلفات همدان عدم درج قیمت بوده به‌طوری که حدود 30 درصد پرونده‌های وارداتی این تخلف بوده همچنین 14.3 درصد از تخلفات صورت گرفته گران‌فروشی، 8.6 کم‌فروشی و عدم صدور فاکتور نیز از سایر تخلفات بوده است.

وی تاکید کرد: راه‌اندازی تابلوی قیمت‌گذاری مرغ کاری جدید بود که باعث شد امسال قیمت مرغ در همدان از سایر نقاط کشور کمتر شود و از طرفی سامانه مشتری‌مداری از طریق نانوایی‌ها آغاز شده است.

حسن‌پور عنوان کرد: در حال حاضر 38 نفر به علت قاچاق کالا در زندان همدان حضور دارند بر این اساس پرونده‌های متعددی در قاچاق لوازم خانگی در سطح استان داشتیم اما در سطح عرضه آنها قاچاقی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار