نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

3. آبان 1395 - 8:46   |   کد مطلب: 20473
دبیر ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان خبر داد
ثبت نام ۲۳۲ نفر برای خادمی زائران اربعین حسینی در همدان
دبیر ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان گفت: ۳۰ ایستگاه تیپ‌بندی شده برای ارائه خدمات به زائران اربعین در همدان ایجاد شده است که ۱۵ ایستگاه تیپ یک و ۱۵ ایستگاه دیگر نیز در قالب تیپ دو به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از تسنیم؛ علی حاجی‌زاده اصل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان یک نهاد خودجوش و مردمی است، اظهار داشت: این ستاد برای حفظ انسجام و وحدت بین مردم و مسئولان ایجاد شده و متشکل از گروه‌های مختلف است.

وی با اشاره به اینکه این ستاد با هدایت و رهبری مردم اداره می‌شود، افزود: با توجه به تجربه سال قبل، ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان ایجاد شد و در برنامه‌ریزی‌ها مقرر شد تا از امکانات دولتی و مردمی در استقبال و پذیرایی از زائران  استفاده شود.

دبیر ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان بیان کرد: استان همدان از نظر جغرافیایی در مسیر تردد زائران با موقعیت کلیدی قرار دارد به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود یک میلیون و 300 هزار زائر در اربعین امسال از استان عبور کنند.

وی با تشریح فعالیت‌های ستاد در 11 ماه اخیر گفت: در این مدت 80 جلسه با مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار شده که محور جلسات و کارها در شهرستان‌ها بر دوش ائمه جماعات است.

حاجی‌زاده‌ اصل با اشاره به اینکه مدیریت ستاد در استان را نماینده ولی‌فقیه عهده‌دار است، تصریح کرد: این ستاد کاملاً مردمی و هماهنگ کننده ظرفیت‌های دولتی و مردمی است.

وی با تأکید بر اینکه در بحث مالی و نذروات از امکانات دولتی استفاده نشده است، بیان کرد: به منظور آماده کردن زیرساخت‌ها دولت پای کار آمده و در حال آماده‌سازی زیرساخت‌ها به بهترین نحو است.

دبیر ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان افزود: در ستاد پشتیبانی اربعین استان که مدیران دستگاه‌های دولتی و نمایندگان مردم حضور دارند مصوب شده است امسال ادارات از آرم و علائم ادارات استفاده نکنند چرا که این حرکت کاملاً مردمی است و بایدبه اسم مردم ثبت شود.

وی با اشاره به فعالیت 30 ایستگاه تیپ‌بندی شده در استان همدان، گفت: در 15 ایستگاه ‌تیپ یک علاوه بر اسکان و سه وعده غذای گرم، نیروهای پلیس، هلال احمر، اورژانس، امدادخودرو حضور دارند و امکانات دیگری مانند ایستگاه پمپ بنزین، تلفن، عابر بانک و اینترنت پرسرعت نیز از دیگر خدمات این ایستگاه‌ها است.

حاجی‌زاده اصل با بیان اینکه در 15 ایستگاه تیپ دو فقط اسکان و وعده غذایی ارائه می‌شود، عنوان کرد: دیگر ایستگاه‌هایی نیز وجود دارد که جزء آمار نیست و مردم با علاقه خود با پذیرایی میان وعده از زائرین استقبال می‌کنند.

وی ایجاد کانال، پیج تلگرام، اینستاگرام و اپلیکشن موبایل را از اقدامات فرهنگی ستاد برشمرد و تصریح کرد: در سایت hkhadem.ir که به منظور جمع‌آوری نذورات و ثبت نام از علاقمندان خادمی ایجاد شده است در چند روز گذشته تاکنون 232 نفر ثبت نام صورت گرفته است که بیشترین آمار به اصحاب رسانه تعلق دارد.

دبیر ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان اظهار داشت: هفته‌های آینده همایش یکروزه توجیه خادمان ایستگاه‌های صلواتی با کارگاه‌های مختلف در همدان به منظور چگونگی برخورد و نحوه تکریم زائران برگزار می‎شود.

وی با تأکید بر اینکه مردم استان می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را برای خدمت به زائران حسینی به ستاد مردمی برسانند، افزود: شماره حساب 788957428 و شماره کارت 6037707000003719 نزد بانک کشاورزی در اختیار مردم برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی است.

حاجی‌زاده اصل گفت: دبیرخانه ستاد در میدان جهاد، خیابان طالقانی، کوچه بهداشت طبقه فوقانی بیمه کوثر و دبیرخانه بانوان در خیابان مهدیه خیابان شهید بهنامجو مقابل مجموعه ورزشی شهدا طبقه زیرین سازمان بسیج ادارات واقع است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار