نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

2. آبان 1395 - 23:43   |   کد مطلب: 20466
منابع یمنی خبر دادند در حمله جنگند‌ه‌های سعودی با بمب‌های خوشه‌ای به استان صعده دست کم 6 غیرنظامی یمنی کشته شدند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس؛ روز یکشنبه عربستان با استفاده از بمب‌های خوشه‌ای به چند منطقه در استان صعده در شمال یمن حمله کرد.

یک منبع محلی به خبرگزاری «خبر»، گفت که جنگنده‌های عربستان دوبار به مزرعه‌ای در منطقه «باقم» حمله کردند که در پی آن 6 غیرنظامی یمنی کشته شدند.

بر اساس این خبر عربستان منطقه «طخیه» در این شهر را نیز با بمب‌های خوشه‌ای که استفاده از آن‌ها جنایت جنگی به شمار می‌آید، بمباران کرده است.

در ادامه حملات جنگنده‌های سعودی به منطقه «غمار» در شهر «رازح» و منطقه «تویلق» در شهر «شدا» یک غیرنظامی یمنی زخمی شد.

این منبع تأکید کرد در حالی که بمباران شهرهای شدا، الظاهر و رازح ادامه داشته عربستان دوبار به یک بازار در شهر الظاهر حمله کرده که خسارت‌های مادی زیادی به شهروندان یمنی، زیرساخت‌های شهری و مزارع این استان وارد کرده است.

 

200 غیرنظامی در کمتر از دو ماه در صعده کشته و زخمی شده‌اند

پیشتر یک منبع رسمی یمنی در استان صعده اعلام کرده بود که طی کمتر از دو ماه گذشته دست کم 200 غیرنظامی یمنی در صعده جان باخته‌ یا زخمی شده‌اند.

این منبع تأکید کرد در کمتر از دو ماه 140 غیرنظامی یمنی در پی حملات جنگنده‌های سعودی که عموما خانه‌های مردم را هدف قرار می‌دهد کشته شده‌اند و شمار زیادی از قربانیان را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند. بر اساس این خبر دست کم 65 نفر نیز در این حملات زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار