نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

2. آبان 1395 - 7:39   |   کد مطلب: 20451
معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر گفت: با پایان یافتن مهلت ثبت نام الکترونیکی سرشماری نفوس و مسکن تا ساعت 24 جمعه 30 مهرماه، 25.8 درصد از جمعیت این شهرستان در این طرح مشارکت کردند.

به گزارش ملایری‌ها عبدالعظیم رضایی در گفت و گو با ایرنا از مشارکت خوب مردم ملایر در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن تقدیر کرد و افزود: با مشارکت بسیار خوب مردم در شهر و روستا، دو روستای عشاق و بابارود مشارکت صد درصدی در سرشماری اینترنتی داشتند.
وی با بیان اینکه بسیاری از روستاهای دیگر ملایر نیز بیش از 70 درصد در این طرح ملی مشارکت کردند اظهار کرد: تعداد 21 هزارو 606 خانوار ملایری معادل 22.72 درصد با پایان یافتن مهلت ثبت نام اینترنتی سرشماری در 30 مهرماه با جمعیتی معادل 71 هزارو 185 نفر در مرحله اول این طرح شرکت کردند.
وی ادامه داد: همزمان با آغاز مرحله دوم سرشماری نفوس و مسکن سال 95 از 28 مهرماه، تعداد 81 مامور کار سرشماری حضوری را در این شهرستان بر عهده دارند.
رضایی افزود: 14 گروه متشکل از 14 کارشناس، 81 مامور، یک مامور تلفنی، یک کارشناس آی تی و کارشناس نقشه کار اجرایی سرشماری نفوس و مسکن 95 را در این شهرستان انجام می دهند.
وی ادامه داد: 247 حوزه سرشماری اصلی و مشترک شامل 147 حوزه شهری و 100 حوزه روستایی در این شهرستان تعیین شده که 95 هزار خانوار ملایری باید در این طرح ملی سرشماری شوند.
مدیر اجرایی ستاد سرشماری نفوس و مسکن ملایر اظهار کرد: از 14 گروه عوامل اجرایی، هشت گروه به صورت حوزه شهری و 6 گروه روستایی فعالیت می کنند و در هر روز 27 دستگاه خودرو برای جابجایی عوامل اجرایی و ماموران سرشماری، بالغ بر 837 دستگاه خودرو به صورت روزکار پیش بینی شده است.
رضایی خواستار همکاری و همراهی خوب مردم با ماموران سرشماری شد و بیان کرد: شهروندانی که به صورت اینترنتی در سرشماری ثبت نام کرده اند، در زمان حضور مامور سرشماری کافی است کد آماری خود را ارائه دهند تا روند ثبت نام آنان در سرشماری تکمیل شود.
وی با بیان اینکه برنامه ریزی در کشور به عنوان پایه و اساس همه تصمیم های اصلی و کلان ملی برای همه ما روشن است اظهار کرد: هر اندازه برنامه ریزان در سطوح بالا و میانی کشور تلاش کنند، نتیجه آن به دقت کار ماموران سرشماری برمی گردد.
وی خطاب به ماموران سرشماری تاکید کرد: باید با آگاهی و دقت نظر کامل با زبان فرهنگی و منطقی و روانشناسی خوب، اعتماد اشخاص را هنگام مراجعه به درب منازل جلب کنید تا خانوارها به درستی پاسخ شما را بدهند.
فرماندار ویژه ملایر خواستار تکمیل با کیفیت و درست فرم های سرشماری شد و گفت: ماموران سرشماری موظف هستند در صورت بروز هرگونه مشکل و مساله خاصی در حوزه سرشماری خود، این موارد را بلافاصله به ستاد سرشماری شهرستان اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا رضایی یادآور شد: طبق تجربه های گذشته با توجه به اینکه امکان سوء استفاده های احتمالی برخی افراد در پوشش مامور سرشماری و مراجعه به درب منازل دور از انتظار نیست، تمامی تهمیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده، در حالیکه ماموران سرشماری نیز باید هوشیاری لازم را در این راستا داشته باشند.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی حفاظت از ماموران سرشماری را بر عهده دارد افزود: ما پشتیبانی لازم را از عوامل اجرایی و ماموران سرشماری در مدت زمان تعیین شده یک ماهه داریم تا این ماموریت مهم با موفقیت و همکاری خوب مردم به اتمام برسد.
رضایی سرشماری را یک کار ارزشمند ملی و ماندگار تاریخی برای کشور دانست و افزود: امیدواریم نتیجه این سرشماری برای آحاد مردم و کشور در آینده قابل استفاده بوده و این مرحله از آمارگیری سال 95 نقطه عطف و شروع متفاوتی برای دست اندرکاران و برنامه ریزان در سطح کشور باشد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار