نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

29. مهر 1395 - 8:49   |   کد مطلب: 20416
سرپرست گمرک ملایر گفت: در 6 ماهه نخست امسال میزان صادرات انواع کالا از گمرک این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل با وزن خالص حدود 142 هزار تن رشدی 98 درصدی داشته است.

به گزارش ملایری‌ها علی مرآتی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در نیمه نخست امسال انواع کالاهای صادراتی به وزن ناخالص بیش از 143 هزار تن از گمرک ملایر به کشورهای هدف صادر شد که نسبت به مدت مشابه 95 درصد رشد داشت.
وی ارزش دلاری این میزان کالای صادراتی را 22 میلیون و 291 هزار و 740 دلار و ارزش ریالی را حدود 685 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل امسال شاهد رشد 39 درصدی ارزش دلاری و 48 درصدی ارزش ریالی کالاهای صادراتی از گمرک ملایر بوده ایم.
مرآتی ادامه داد: کشورهایی چون ارمنستان، اتریش، چک، آلمان، اسپانیا، عراق، اردن، کویت، قزاقستان، لبنان، عمان، پاکستان، رومانی، اسلواکی، سوریه و اکراین مقصد کالاهای صادراتی از گمرک این شهرستان بوده است.
وی بیان کرد: 10 نوع کالا شامل پارافین جامد، وازلین صنعتی، وازلین بهداشتی، انواع سیمان، کلینکر، ترشی فلفل، خیارشور، انواع کشمش، انواع پنیر و انواع ماست از گمرک ملایر در نیمه نخست امسال به کشورهای هدف صادر شد.
سرپرست گمرک ملایر گفت: انواع کشمش، لبنیات، کلینکر و سیمان به ترتیب بیشترین میزان صادرات کالا از گمرک این شهرستان از نظر ارزشی را به خود اختصاص داده است.
مرآتی ادامه داد: در 6 ماهه نخست سال گذشته بیش از 71 هزار تن انواع کالا به ارزش دلاری بیش از 160 میلیون دلار به کشورهای مقصد صادر شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار