نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

19. مهر 1395 - 15:25   |   کد مطلب: 20299
صبح امروز در دبیرستان شاهد برگزار شد؛
عزاداری دانش آموزان ملایری در کنار درس و تحصیل+تصاویر
به مناسبت هشتمین روز از محرم‌الحرام مراسم عزاداری مدرسه شاهد ملایر با حضور تمامی دانش آموزان برگزار شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر برقراری در این مراسم با اشاره به رشادت‌های حضرت علی‌اکبر(ع) درصحنه عاشورا اظهار داشت:  حضرت علی‌اکبر بهترین الگو برای جوانان ما است.

وی با اشاره به رجزخوانی حضرت علی‌اکبر در روز عاشورا بیان کرد: حضرت علی‌اکبر(ع) در این رجزخوانی با شجاعت تمام  خود در مقابل کسانی که کینه امام علی (ع) در دل داشته خود را علی ابن حسین‌علی معرفی می‌کند.

امام‌جمعه ملایر افزود: حضرت علی‌اکبر در این رجزخوانی بیان کرده که خانواده ما از همه به پیغمبر(ص) نزدیک‌تر بوده و دلیل خلقت را پیامبر عنوان می‌کنند.

وی گفتت: روحیه شجاعت و دلیری حضرت  علی‌اکبر بهترین الگو برای جوانان امروز ما بوده و همواره باید جوانان ما این روحیه را در کنار خود حفظ کنند.

اکبر فراهانی هم این مراسم اظهار داشت: به مناسبت ایام محرم‌الحرام و به یاد جوان کربلا خضرت علی‌اکبر(ع) مراسم عزادار در این مدرسه برپا می‌شود.

وی افزود: این مراسم مدت هشت سال است که در این مدرسه برپاشده و در آن تمامی دانش آموزان حضورداشته و در پایان به دانش آموزان نذری امام حسین(ع) داده می‌شود.

مدیر مدرسه شاهد ملایر گفت: قیام عاشورا پر از درس زندگی بوده و برگزاری این مراسم به‌منظور انس بیشتر دانش آموزان به مراسم‌های آیینی محرم است.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار