نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

12. مهر 1395 - 9:18   |   کد مطلب: 20226
امام‌جمعه ملایر گفت: یادواره‌های شهدا همچون منورهای راه را برای ما روشن می‌کند تا از تاریکی دنیا بیرون بیاییم.

به گزارش ملایری‌‌ها؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر برقراری در یادواره شهید آبروی محله در کوچه‌های محله عاشورا و یادواره شهید محمد سیدی، برگزاری یادواره‌های شهدای محله را کاری ارزشمند دانشت و اظهار داشت: این شهدا آبروهای واقعی محله‌های ما بوده که در سنین نوجوانی و جوانی راه خدایی شدن را پیمودند.

وی افزود: این شهدا ثابت کردند که در سنین نوجوانی و جوانی می‌توان به معراج رفت و از این کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر به معراج پرواز کردند.

امام‌جمعه ملایر گفت: بله گفتن به اسلام و ولایت و ثابت‌قدم بودن درراه آنان همواره با بلاهایی همراه بوده و وقتی ما قبول کرده زیر چکمه‌های ظلم و ستم طاغوتیان و اربابانشان همچون آمریکا، انگلیس و اسرائیل نباشیم باید بلا را به جان خود بخریم.

سخنران یادواره شهدای محله عاشورا گفت: شهدا بله را با بلا پذیرفته بودند و به استقبال این بلای شیرین رفته بودند و این ویژگی بارز آنان است و درنتیجه شهادت را پاداش گرفتند.

وی عنوان کرد: شهدا مایه تذکر و یادآوری برای کسانی بوده که راه را گم‌کرده‌اند و با توسل به شهدا همه درها به روی آنان باز می‌شود.

امام‌جمعه ملایر تأکید کرد: این یادواره‌های شهدا همچون منورهای زمان جنگ است و فرقش با آن زمان در این است که در آن زمان راه را برای رزمندگان باز می‌کرد و در این زمان راه را برای ما روشن می‌کند تا از تاریکی دنیا بیرون بیاییم.

وی افزود: امروز همه مسلمانان به این منورها نیاز داشته و این یادواره‌ها برای این است که ما بیدار بشویم و از خواب غفلت بیرون آییم.

گفتنی است؛تجلیل از خانواده شهید سیدی و بیان خاطراتی از دوران جنگ تحمیلی توسط یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس محمد فتحی از دیگر برنامه‌های این یادواره بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار