نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

11. مهر 1395 - 13:47   |   کد مطلب: 20212
فرماندار ملایر گفت: در فرصت باقی‌مانده بااطلاع رسانی بهتر و بیشتر مردم در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن بیشتر مشارکت کنند.

عبدالعظیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها با تأکید حضور حداکثری مردم در سرشماری نفوس و مسکن به‌صورت اینترنتی اظهار داشت:   سرشماری نفوس و مسکن از سوم مهر ما به‌صورت اینترنتی آغازشده و متأسفانه  استقبال مردم قابل‌توجه نبوده است.

وی با اشاره نیاز اطلاع‌رسانی گسترده برای حضور مردم در سرشماری اینترنتی بیان کرد: اطلاع‌رسانی‌های انجام‌شده  فراگیر نبوده و بیشتر به ادارات، دهیاری‌ها، بخشداری‌ها ابلاغ‌شده است.

فرماندار ملایر گفت: جلساتی هم  با دهیاری‌ها برای استفاده از امکانات پست‌بانک برای ثبت‌نام در روستاها انجام‌شده و این جلسات مجدداً برگزار می‌شود.

وی افزود:  نصب بنر  و انجام اطلاع‌رسانی به‌صورت عمومی ازجمله اقدامات برای در ثبت‌نام اینترنتی  مردم در سرشماری بوده و امید است درصد قابل‌توجهی برگه‌های مربوطه را تکمیل کنند.

رضایی با اشاره به عدم دسترسی به آمار مشارکت در شهرستان بیان کرد:سامانه موجود در اختیار فرمانداری آمار  مشارکت مردم را نداده و فقط سامانه  مرکز نشان‌دهنده است.

وی تأکید کرد:  امیدواریم در این فرصت باقی‌مانده بااطلاع رسانی بهتر و بیشتر مردم در سرشماری نفوس و مسکن بیشتر مشارکت کرده تا  مأموران سرشماری در مراجعه حضوری سریع‌تر اقدامات خود را انجام دهند.

فرماندار ملایر افزود: پس از ثبت‌نام به خانوارها به‌صورت اینترنتی  کدهایی به آنان داده‌شده  که آن کد را در هنگام حضور مأموران سرشماری در اختیار آنان قرار می‌دهند.

وی گفت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن از 25 مهر تا 25 آبان به‌صورت حضوری انجام‌شده و مأمورین به درب تمامی منازل رفته و اطلاعات آنان را جویا می‌شوند.

رضایی تأکید کرد: بی‌گمان یکی از مظاهر مهم توسعه اجتماعی و فرهنگی، توجه اقشار مختلف مردم به تحولات پیرامون ، تلاش در راستای بهبود شرایط اجتماعی و پیشبرد توسعه ملی است؛ امری مهم که مشارکت در سرشماری عمومی نفوس و مسکن، یکی از مظاهر شایان توجه آن است.

وی افزود: شایان‌ذکر است شرکت در سرشماری اینترنتی با مراجعه به سایت سرشماری به نشانی www.sarshomari95.ir  به دلیل مزایای فراوانی که به لحاظ صرفه‌جویی در وقت و مدیریت درست منابع ملی، به همراه خواهد داشت، به‌مراتب بر شیوه مراجعه حضوری ارجحیت دارد.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار