نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. مهر 1395 - 14:32   |   کد مطلب: 20181
امام‌جمعه ملایر گفت: استکبارستیزی بزرگ‌ترین امربه‌معروف و اهی از منکر است و حیات دین الهی در استکبارستیزی است.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر برقراری در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ملایر با تسلیت فرارسیدن ایام محرم اظهار داشت: امام حسین(ع) هم با سخنان خود و هم با شمشیر به مبارزه با ظالمان درخواست و در نامه خود به برادرش محمد حنفیه هدف حرکت خود را ظلم‌ستیزی و مبارزه با استکبار بیان کردند و قصد خود را اصلاح جامعه اسلامی و احیای امربه‌معروف و تهی از منکر عنوان می‌کنند.

وی بزرگ‌ترین معرف امروز را استکبارستیزی دانست و بیان کرد: استکبارستیزی حلقه گم شده جامعه اسلامی است و اگر استکبارستیزی در جامعه اسلامی به جریان افتد ابرقدرت‌ها جرت جسارت به مسلمین را نمی‌کردند.

امام‌جمعه ملایر با اشاره به مهم‌ترین برکات استکبارستیزی بیان کرد: استکبارستیزی و مقاله با ظلم بزرگ‌ترین پیام عاشورا و محرم است.

حجت‌الاسلام برقراری  تأکید کرد: اگر استکبارستیزی را در زندگی احیا نکنیم از دین چیزی باقی نمی‌ماند.

وی آزادگی را یکدیگر از ثمرات و برکات استکبارستیزی بیان کرد و افزود: بدون استکبارستیزی به آزادگی نمی‌توان دست‌یافت و آزادگی درگرو استکبارستیزی با دست می‌آید.

وی گفت: استقلال و آزادی کشور ما به برکت استکبارستیزی به‌دست‌آمده و اگر بخواهیم در کشور روح عدالت حاکم شود باید استکبارستیزی را تقویت کنیم.

امام‌جمعه ملایر استکبارستیزی را سبب بیداری انسان‌ها دانست و افزود: توجه به این مسئله باعث دور ماندن از جهالت و ضلالت خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز هفته امربه‌معروف و نهی از منکر بیان کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر روح احکام دینی بوده و باید این مسئله هر چه بیشتر در جامعه تقویت شود.

حجت‌الاسلام برقراری با تأکید به توجه به امربه‌معروف و نهی از منکرهای بزرگ بیان کرد: حفظ نظام اسلامی، اعتلای نظام، فرهنگ سلامت محیط اخلاقی و خانوادگی، تکثیر و تربیت نسل، رونق دادن به اقتصاد و همگانی کردن اخلاق اسلامی بزرگ‌ترین معروف‌ها بوده که باید به آن‌ها توجه کرد.

وی افزود: کمک به مستکبرین و ظالمان، اعتماد به شیطان بزرگ، تضعیف نظام اسلامی، ابتذال اخلاقی، زد و بندهای سیاسی، حیف‌ومیل کردن بیت‌المال و حرکت‌هایی که سبب خشنودی دشمن شود نیز ازجمله بزرگ‌ترین منکرها بوده که باید از آن‌ها نهی شود.

امام‌جمعه ملایر با تبریک فرارسیدن هفته نیروی انتظامی بیان کرد: امنیتی که امروز داریم داشته مدیون زحمات و مجاهدت‌های زحمت کشان نیروی انتظامی و کسانی است که در خط مقاومت از حریم اهل‌بیت دفاع کرده هستیم.

وی با تقدیر از دستگیری قاتل طلافروش توسط نیروی انتظامی تأکید کرد: در اسرع وقت به جرم این قاتل رسیدگی شده تا درس عبرتی برای بر هم زنندگان نظم عمومی شود.

حجت‌الاسلام برقراری با اشاره به سالگرد محمدالدوره کودک فلسطینی که مظلومانه در مقابل چشم پدرش توسط نیروهای غاصب صهیونیسمی کشته شد بیان کرد: مسئله فلسطین هیچ‌گاه فراموش‌شدنی نبوده و نظام اسلامی از مظلومان دفاع خواهد کرد.

وی با تشکر از مواضع رئیس‌جمهور در سازمان ملل بیان کرد: آمریکا باید به قراردادهایی که با ایران بسته پایند بوده و ما هیچ‌گاه به آمریکا اعتماد نخواهیم کرد.

 امام‌جمعه ملایر با اشاره به آغاز سرشماری نفوس و مسکن بیان کرد: ادارات به مردم در مشارکت در سرشماری کمک کنند.

وی تأکید کرد: هرگونه تحول کشور با توجه به آمار به‌دست‌آمده و نتایج این سرشماری به‌صورت دقیق بیان شود.

حجت‌الاسلام برقراری گفت: در این سرشماری آمار بیکاری جوانا نیز مشخص‌شده تا فکر اساسی برای رفع مشکلات آنان شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار