نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. مهر 1395 - 12:04   |   کد مطلب: 20180
حجت‌الاسلام‌والمسلمین احد آزادی‌خواه گفت: رأی مجلس به قراردادهای ipc به‌شرط برطرف شدن ایرادهای 15 گانه رهبری بود ، اما تاکنون گزارشی از طرف وزارت مربوطه و دولت مبنی بر حل ایرادهای 15 گانه به صحن مجلس نیامده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها با اشاره به تاخیر حضور قراردادهای نفتی  ipc در صحن مجلس اظهار داشت:قراردادهای و توافق‌های بین‌المللی از ابتدا باید صحن مجلس موردبررسی قرارگرفته اما در قراردادهای نفتی ipc اینگونه نشده و  این اولین ایراد به این قرارداد ها است.

وی افزود: نمایندگان عنوان کرده که  چرا از خرد جمعی کشور که مجلس شورای اسلامی و وکلا بوده استفاده‌نشده است و این اولین ایراد به این قرارداد است.

نماینده مدرم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: چرا باید در گام‌های پایانی در صحن مجلس آورده شده و خود این نیز ایرادی جداگانه به این مسئله است.

وی فراداهای نفتی ipc را فاقد قدرت دفاع جانانه دانست و بیان کرد: حضور شرکت‌های خارجی تبعات منفی را با خود به همراه داشته و باعث از کار بیکاری بسیاری از شرکت‌ها توانمند و مستعد کشور می‌شود.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه با اشاره به ایرادهای 156 گانه رهبری به این قراردادها بیان کرد: رأی مجلس پس از تأخیر به‌شرط برطرف شدن این ایرادها بوده اما تاکنون گزارشی از طرف وزارت مربوطه و دولت مبنی بر حل ایرادهای 15 گانه در قرارداد به صحن مجلس نیامده است.

وی تأکید کرد:  بدون اطلاع مجدد به مجلس این قراردادها در حال پیگیری بوده و اقدامات در حال انجام است و تعامل موردنظر دولت با مجلس انجام‌نشده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: قراردادها باید مورد نظارت مجلس انجام‌شده و امر پراهمیتی که بالغ‌بر 25 سال اقتصاد و فرهنگ کشور ما می‌تواند در دست گرفته، محرمانه بودن آن بی‌مهری به مردم است.

وی تأکید کرد: این قرارداد طبقه‌بندی محرمانه برای آن منطق نداشته و چون آینده کشور با آن درگیر است انتظار این است که این‌گونه قراردادها به‌صورت غیر طبقه‌بندی محرمانه که امکان دسترسی آحاد مردم به آن بوده انجام شود.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار