فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

9. مهر 1395 - 10:21   |   کد مطلب: 20178
فرماندار ملایر گفت: برگزاری جشنواره‌های مختلف آیینی بهانه‌ای برای ایجاد شورونشاط اجتماعی بوده و ظرفیتی مناسب برای معرفی فرهنگ و آیین‌ها و رسوم سنتی خانواده‌ها است.

به گزارش ملایری‌ها؛ عبدالعظیم رضایی در هفتمین جشنواره شیره‌پزی ملایر در روستای هدف گردشگری مانیزان  با اشاره به ویژگی‌های فرهنگی شهرستان ملایر بیان کرد: شهرستان ملایر در مسائل فرهنگی در استان و کشور سرآمد بوده و هرکدام از روستاهای ملایر دارای ویژگی‌های خاص هستند.

وی افزود: ملایر قطب کشاورزی استان و انگور کشور بوده و سالانه بیش از 200 هزار تن انگور در ملایر تولیدشده که امسال با توجه به وضعیت خوب کشاورزی به میزان 245 هزار تن افزایش داشته است.

فرماندار ملایر برگزاری جشن شیره‌پزی و جشن انگور را باعث ایجاد نشاط اجتماعی دانست و بیان کرد: در این جشنواره‌ها علاوه بر برگزاری برنامه‌های فرهنگی و معرفی محصول بی‌نظیر ملایر باعث ایجاد شورونشاط اجتماعی در بین مردم می‌شود.

فرماندار ملایر با اشاره به مشکلات روستای هدف گردشگری مانیزان بیان کرد: این روستا از روستاهای ثبت‌شده جهت گردشگری بوده و معابر آن باید با توجه به جایگاه فرهنگی و کهن بودن این روستا ساخته شود.

وی با تأکید بر تهیه طرح مناسب با این روستا بیان کرد: امید است سال آینده باتدبیر درست این روستا وضعیت خوبی پیداکرده و جشنواره متفاوتی برگزار شود.

رضایی قدمت شیره‌پزی را برابر با قدمت انگور عنوان کرد و گفت: این مراسم به‌عنوان یک نماد در ملایر برگزارشده و آیین هرسال باشکوه‌تر از گذشته برگزار می‌شود.

وی  تأکید کرد: این‌گونه مراسم‌ها بهانه‌ای برای ایجاد شورونشاط اجتماعی بوده و ظرفیتی مناسب برای معرفی فرهنگ و آیین‌ها و رسوم خانواده‌ها است.

فرماندار ملایر در انتها با تأکید بر حضور همه در سرشماری عمومی نفوس و مسکن بیان کرد: سرشماری نفوس و مسکن تا 23 مهرماه به‌صورت اینترنتی برگزارشده و همه‌کسانی که می‌توانند به‌صورت اینترنتی در سرشماری مشارکت کنند.

 وی افزود: از 25 مهرماه هم به مدت یک ماه مأمورین به درب منازل رفته و سرشماری برگزار می‌شود.

 

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار