نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

8. مهر 1395 - 13:27   |   کد مطلب: 20175
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد؛
فعالیت 25 پزشک متخصص به‌طور متوسط در هر شهرستان‌ استان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در هرکدام از شهرهای استان همدان به‌طور متوسط 25 پزشک متخصص فعالیت کرده و همین امر ارجاع و مهاجرت ناخواسته به مرکز استان را کاهش داده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ حبیب‌الله موسوی بهار در آیین افتتاح طرح توسعه دانشکده پرستاری ملایر با اشاره به پیشرفت چشمگیر علوم پزشکی بعد از پیروزی انقلاب  در ایران اظهار داشت: قبل از انقلاب و تا اواسط دوران جنگ تحمیلی بخش مهمی از کار طبابت را پزشکان و پرستاران خارجی بر عهده داشتند.

وی کاهش نیروی انسانی پزشکی را از دلایل مهم حضور پزشکان ارجی در ایران برشمرد و بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب و با تأسیس وزارت بهداشت و درمان حرکتی انقلابی در رشته‌های مختلف پزشکی صورت گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: پیشرفت ایران در علوم پزشکی به حدی رسیده که امروز ایران اسلامی رتبه 17 پزشکی دنیا را داشته و در منطقه حرف اول را می‌زند.

وی  گفت: با توجه به برنامه چشم‌انداز پیشرفت 20 ساله ایران اهدافی برای پزشکی تعیین‌شده که اکنون بسیاری از آن اهداف محقق شده و حتی در برخی پیشی گرفته است.

موسوی بهار جذب دانشجوی خارجی را یکی از اهداف مهم در دانشگاه برشمرد و بیان کرد: در راستای ثروت افزایی، صدور انقلاب، گسترش و نفوذ انقلاب جذب دانشجوی خارجی یکی از برنامه‌های هم در این راستا است.

وی گفت: امروز نیروی کافی انسانی پزشکی در تمام استان‌ها وجود داشته و مراجعه به مراکز استان‌ها و مراکز کشور به دلیل عدم وجود نیروی انسانی بسیار کاهش‌یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در هرکدام از شهرهای استان همدان به‌طور متوسط 25 پزشک متخصص فعالیت کرده و همین امر ارجاع و مهاجرت ناخواسته به مرکز استان را کاهش داده است.

وی با اشاره به قطعی شدن مجوز دانشکده پرستاری ملایر و رشته پرستاری بیان کرد: اقدامات خوبی در این دانشکده انجام‌شده و حرکت به سمت چارت تشکیلاتی که باعث مجوز استخدام نیرو و ردیف بودجه مستقل شده از الیوت‌های مهم ست.

موسوی بهار با اشاره به مهم‌ترین اقدامات دولت بیان کرد: دولت در دو حوزه سلامت و سیاست خارجی اقدامات برجسته‌ای داشته است.

وی گفت: طرح تحول سلامت برنامه‌ی موفق در کشور بوده که هزینه‌های بیمارستانی دولتی را تقربیا به صفر رسانده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به هزینه ده‌ها میلیارد در شهرهای مختلف استان بر اساس طرح تحول سلامت بیان کرد: از آغاز طرح تحول سلامت دو دستگاه MRI دولتی در استان مستقرشده است.

وی با اشاره به توزیع 50 آمبولانس در سطح استان افزود: در شهرستان ملایر بیش از 8 میلیارد از طرح تحول سلامت برای نصب MRI و هشت آمبولانس 500 میلیون تومانی توزیع‌شده است.

  

دیدگاه شما

آخرین اخبار