نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

6. مهر 1395 - 7:11   |   کد مطلب: 20149
گپ و گفت صمیمی با یادگار دفاع مقدس:
از ساخت سنگر در خمپاره باران تا تدریس قرآن در جبهه ها
هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای یادآوری رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان دفاع مقدس است و به همین خاطر خبرنگار ما به سراغ حاج‌آقا یادگاری یکی از رزمندگان آن دوران رفته و با وی گپ و گفت صمیمی داشته است

به گزارش ملایری‌ها؛ دوران دفاع مقدس گنجینه‌ای ارزشمند برای تمام نسل‌های ایران اسلامی بوده و هرلحظه از آن خاطره و تجربه‌ای ارزشمند برای مردم کشور ما است.

در دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام در جبهه‌های مختلف در برابر دشمن ایستادگی کرده و هرکدام به نحوی در پیروزی ارزشمند در آن دوران نقش داشتند.

هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای یادآوری رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان دفاع مقدس است و به همین خاطر خبرنگار ما به سراغ حاج‌آقا یادگاری  یکی از رزمندگان آن دوران رفته و با وی گپ و گفت صمیمی داشته است.

سخنان خود را با خواندن چند آیه کلام‌الله قرآن مجید و با لحنی دل‌نشین آغاز کرده و خود را صدر الله یادگاری فرزند اکبر متولد 1323 معرفی می‌کند که فعالیت قرآنی خود را در ملایر از سال 1354 آغاز کرده است.

حاج‌آقا یادگاری به اولین حضور خود در جلسه قرآن حاج رشید خان قهری اشاره و بیان می‌کند که استاد جلسه حاج اسدالله ضیایی از همان جلسه اول  صدا و لحن صوتم موردتوجه قرار گرفت.

درباره دوران دفاع مقدس و حضورش در جنگ تحمیلی سؤال می‌کنیم که در پاسخ ابتدا آیه "ولا تحسبن ... را قرائت می‌کند و می‌گوید که من هرروز این آیه را با خود تلاوت می‌کنم این آیه‌ای بوده که برای همه رزمندگان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

حاج‌آقا یادگاری از به شب‌های حضور خود در جبهه به‌عنوان یک جهادگر یاد می‌کند و  بیان می‌کند در منطقه مهران راننده بلدوزر بودم و در زیر خمپاره خاک‌ریز درست می‌کردیم و تنها خدا ما را در آن شرایط حفظ می‌کرد.

به همراه حاج‌آقا یادگاری آلبوم عکس‌های دوران دفاع مقدسش را ورق می‌زنیم به که عکس‌های جلسات قرآن در روزهای دفاع مقدس نرم را جلب می‌کند.

حاج‌آقا یادگاری می‌گوید در سرپل ذهاب به مدت یک ماه هر شب برای رزمندگان قرآن تدریس می‌کردم و کلاس‌های تجوید و قرائت برگزارمی کردیم.

وی به تأثیر بی‌نظیر قرائت قرآن در روحیه رزمندگان اشاره‌کرده و بیان می‌کند: قرائت و قرآن و دعا اثرگذاری بالایی در روحیه رزمندگان داشت.

حاج‌آقا یادگاری به برگزاری یک جلسه مداحی ب حضور یکی از شهدای همدان اشاره کرد و گفت: در آن مراسم چنان فضای معنوی بر جلسه حاکم بود که هنوز هم که هنوز است هرکدام از رزمندگان آن محفل مرا می‌بینند از آن جلسه یاد می‌کنند.

وی همچنین به فعالیت‌های خود در جهاد بیان می‌کند و می‌افزاید:  دریکی از کارهای جهادی خود در روستاهای ملایر بودم که خبر بمباران شهر را شنیدم بسیاری از مردم شهر ملایر در این بمباران شهید و جانباز شدند.

حاج‌آقا یادگاری ملایر را دارای رتبه بالای ایثار و شهادت دانست و گفت: مردم ملایر با تقدیم 1100 شهید در دوران دفاع مقدس نشان دادند که درراه انقلاب همواره ثابت‌قدم هستند.

وی از حضور در مراسم‌ها و دعای ندبه و کمیل سخن گفته و بیان می‌کند که 44 سال است که دعای ندبه و کمیل را قضا نکرده و هفته‌ها بر سر مزار شهدا دعای ندبه و کمیل را ا حفظ خوانده است.

وی به دعای هر شب خود اشاره بیان می‌کند: در دعایی‌های خود همواره جوانان را دعا کرده و همیشه به آن‌ها توصیه دارم که هیچ‌گاه از مسجد جدا نشوند.

حاج‌آقا یادگاری می‌گوید تا زمانی که جوانان همراه با مسجد باشند از حوادث مصون هستند و تا می‌توانند در مساجد فعالیت کنند و به درس خود نیز توجه کنند.

وی در پایان امنیت  قدرت امروز ایران را حال خون شهدا و ایثارگران دانسته  و بیان می‌کند ایران اسلامی آن‌قدر عزتمند شده که دنیا به آن اعتراف کرده‌اند.

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار