نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

4. مهر 1395 - 13:58   |   کد مطلب: 20134
نماینده مردم ملایر در مجلس با انتقاد از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در خرید تضمینی انگور گفت: قیمت خرید تضمینی انگور متناسب با هزینه‌های تولید نیست.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از خانه ملت، محمد کاظمی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 4 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی و شورای اقتصادی دولت گفت: حوزه انتخابیه ملایر به لحاظ اقلیم مناسب و سرمایه‌گذاری بسیار خوبی که به لحاظ کمی و کیفی در توسعه تاکستان‌ها داشته به عنوان قطب تولید انگور در کشور مطرح بوده و کشمش ملایر به عنوان برند جهانی مطرح شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از 23 هزار خانوار باغدار با جمعیتی بالغ بر 115 هزار نفر یعنی بیش از 30 درصد جمعیت شهرستان ملایر به صورت مستقیم از طریق باغداری امرار معاش می‌کنند، افزود: روزانه بیش از هزار نفر در کارخانجات سبزی پاک کنی، صنایع تبدیلی و بسته بندی مشغول به کار هستند اما متاسفانه خرید و فروش و صادرات این محصولات دچار نوسانات بسیاری شده است.

وی ادامه داد: در سالی که آب کم بوده یا آفت به این محصولات آسیب می‌رساند درآمد باغداران به دلیل سطح پایین‌تر تولید کم می‌شود و در سالی که به دلیل نبود آفت و وجود آب کافی تولید افزایش می‌یابد سوءاستفاده‌کنندگان از این افزایش محصولی را به قیمت پایین خریداری می‌کنند و نگهداری این محصول مقرون به صرفه نیست.

کاظمی با بیان اینکه باغداران باید محصولات خود را به ثمن بخس به فروش برسانند، یادآور شد: مدت‌ها قبل تعدادی از نمایندگان نامه‌ای به وزارت جهاد کشاورزی و شورای اقتصاد نوشتیم و درخواست کردیم که این محصول به قیمت تضمینی مناسب خریداری شود اما قیمت تصویب شده به هیچ وجه با هزینه‌های تولید متناسب نیست.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به وزیر جهاد کشاورزی اخطار می‌شود که اگر به فریاد این 120 هزار نفر جمعیت و سایر جمعیتی که این محصول را به بار می‌آورد نرسند و محصول را به قیمت مناسب خریداری نکنند این جمعیت به خیل جمعیت مستمری‌بگیر از کمیته امداد افزوده می‌شود./

پایان پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار