نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

28. شهريور 1395 - 8:59   |   کد مطلب: 20065
فرماندار ملایر گفت: با توجه به برخی گلایه‌ها نسبت به برگزاری ایستگاه‌های صلواتی و ایستگاه‌های نذورات ایام محرم در سال‌های گذشته امسال این چادرها برپا نمی‌شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ عبدالعظیم رضایی در جمع رؤسای هیئت‌های مذهبی ملایر  اعتقادات و باورهای  مردم به دین و رضای خداوند را یک سرمایه بزرگ اجتماعی دانست و اظهار داشت: باورهای مردم ایران اسلامی به اسلام و قیام امام حسین(ع) سرمایه‌ای بزرگ بوده اوج آن در سال 57 و پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی گفت: شیعه بودن یک افتخار بزرگ برای ایرانیان بوده و همه آزادگان جهان به وجود امام حسین افتخار می‌کنند.

وی با تأکید به برگزاری باشکوه مراسم‌های امام حسین در ماه محرم و صفر باشعور حسینی تأکید کرد: در مراسم‌های عزاداری صرفاً به بحث عزاداری و گریه پرداخته نشده و به اصل و هدف قیام امام حسین باید پرداخته شود.

فرماندار ملایر گفت: قیام امام حسین یک سکه دو رو بوده و در مراسم‌ها باید هم از اهداف قیام و هم عزاداری استفاده شود.

وی گفت: گاهی در مراسم‌ها فقط به مباحث احساسی و عاطفی پرداخته‌شده که این ضعفی برای مراسم است.

رضایی افزود: آگاهی، بصیرت، تعقل، اندیشه، آزادگی و مبارزه با ظلم همه پیام‌های مهم قیام عاشوراست که و باید هر چه بیشتر به آنان  پرداخته می‌شود.

وی افزود: باید در ایام محرم و صفر و در مراسم‌های مذهبی بیشتر به اهداف مهم قیام عاشورا پرداخته شود.

فرماندار ملایر دخالت دولت و دولتی شدن مراسم‌های آیینی و مذهبی آسیبی بزرگ بوده و در برنامه‌های محرم و صفر نباید مورد  دخالت دولتی قرار گیرد.

وی با اشاره به ورود برای مراسم‌های غلط و حرفی در عزاداری‌ها بیان کرد: مداحان و روحانیون در مراسم‌های ایام محرم و صفر وظیفه داشته مردم را در مقابل این آسیب‌ها و خرافات آگاه کنند.

رضایی گفت: در ایام محرم و صفر هر چه بیشتر به اصل هدف قیام و نهضت امام حسین(ع) پرداخته شود و در مراسم‌ها هر چه بیشتر به نظم و هماهنگی توجه شود.

وی با اشاره به برخی گلایه‌ها نسبت به برگزاری ایستگاه‌های صلواتی و ایستگاه‌های نذورات و تعدد  آنها بیان کرد: امسال  در راستای ساماندهی چادرهای ایستگاه صلواتی برپا نمی شود.

فرماندار ملایر گفت: مساجد و هیئت‌های امام حسین(ع) پایگاه‌های اصلی فرهنگی بوده و مراسم‌های عزاداری هر چه سالم‌تر و بدون حاشیه‌تر برگزار شود.

وی با اشاره سیاه‌پوش کردن شهر و نصب بنرهای عزاداری توسط برخی هیئت‌ها قبل از آغاز ایام محرم در سال‌های گذشته بیان کرد: برای سیاه‌پوش کردن  و نصب بنرها دو روز قبل از ایام محرم انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار