نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. شهريور 1395 - 8:12   |   کد مطلب: 20047
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر گفت: با شروع سال تحصیلی 95 این واحد آموزشی آماده پذیرش دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی به ازای 18 واحد نظری با کاهش 50 درصدی شهریه در تمام طول دوره تحصیل است.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا؛ داریوش جاوید روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر از یک سال پیش طرح ویژه امید جوانان را مورد بررسی قرار داد که بر مبنای آن 50 درصد شهریه های دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی و کارشناسی کاهش پیدا می کند.
وی افزود: این طرح که مبتکر آن دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر بود، در هیات استان همدان مصوب و به سازمان مرکزی تهران ارائه شد که با استقبال رئیس عالی دانشگاه آزاد اسلامی کشور، در قالب بخشنامه به همه واحدها و مراکز آموزش عالی ابلاغ شد.
وی ادامه داد: بر اساس این طرح برخی واحدهای آموزشی در تعدادی از رشته های تحصیلی می توانند کاهش 50 درصدی شهریه را برای دانشجویان ورودی سال 95 اعمال کنند، در حالیکه با حمایت های خوب رئیس سازمان مرکزی دانشگاه و مسئولان دانشگاه ازاد اسلامی در استان، واحد ملایر به عنوان آزمونه این طرح انتخاب شد و می تواند برای تمامی رشته های کاردانی و کارشناسی خود این کاهش شهریه را اعمال کند.
 جاوید بیان کرد: این در حالیست که علاوه بر کاهش 50 درصدی شهریه های دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی جدید، هیچ افزایش شهریه ای نیز برای ورودی های سال قبل اعمال نمی شود.
وی با بیان اینکه تمامی امکانات و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری در تمامی مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در بالاترین سطح است افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در یک دهه اخیر به سمت شرکت های دانش بنیان و کیفی سازی حرکت کرده و در سال اقتصاد مقاومتی قصد دارد بار سنگین شهریه تحصیلی را از روی دوش خانواده ها کاهش دهد.
وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ملایر در سال 93 حدود 10 درصد و سال گذشته 11 درصد از درآمدهایی که کسب کرد، از محل غیر شهریه بود و امسال در صدد هستیم 20 درصد از درآمدهای این واحد آموزشی از محل هایی غیر از دریافت شهریه باشد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر گفت: تاکنون در این واحد افت دانشجو نداشتیم و با حرکت در مسیر تقویت زیرساخت ها و رشد و بالندگی در تمامی زمینه ها، آمادگی کامل برای حمایت و تامین مالی از ایده های نو و خلاق و طرح های دانش بنیان را داریم.
جاوید بیان کرد: اعتقاد داریم که فاصله دانشگاه با صنعت باید کاهش پیدا کند و در سایر حوزه ها چون صنعت گلخانه ای و گردشگری نیز عزم دانشگاه آزاد اسلامی بسیار جدی است.
وی همچنین به دو برابر شدن امتیاز دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر در سه سال اخیر اشاره کرد و افزود: امتیاز این واحد آموزشی از 781 به یک هزارو 507 ارتقا یافت و بر اساس شاخص های کلی در ابعاد آموزشی، پژوهشی، عمرانی و معاونت سما بوده است.
وی یادآور شد: تعداد رشته های دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر در سه سال گذشته از 15 به 34 رشته ارتفا یافته و هم اکنون پنج هزارو 606 دانشجو در دو رشته دکترا، 34 رشته کارشناسی ارشد و 70 رشته کاردانی و کارشناسی و در مجموع 150 رشته مشغول به تحصیل هستند.

* تاسیس دفتر دانشگاه آزاد اسلامی ملایر در کشور بلاروس
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر همچنین به تاسیس دفتر این واحد آموزشی در کشور بلاروس اشاره کرد و گفت: بر اساس توافق نامه های انجام شده با سازمان مرکزی در تهران و آکادمی علوم بلاروس، 21 سپتامبر مصادف با 31 شهریورماه امسال در سفر به بلاروس این دفتر تاسیس خواهد شد.
جاوید بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ملایر تنها مرکز در غرب کشور است که موفق به تاسیس این دفتر در کشور بلاروس می شود که در ابعاد مختلف علمی و پژوهشی برای ما دارای فواید زیادی است.
وی اجرای طرح تحقیقاتی مشترک برای ساخت ابر کامپیوتر، انتشار چهار مجله علمی و پژوهشی، تحصیل دانشجویان بلاروس در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری سمینارهای مشترک در ایران و بلاروس، توسعه زبان فارسی، برگزاری کارگاه های آموزشی، پژوهشی مشترک و معرفی توانایی و توانمندی های واحد ملایر را از جمله اهداف تاسیس این دفتر برشمرد.
وی ابراز کرد: این تعامل و همکاری به دنبال بازدید رئیس دپارتمان امور بین الملل انستیتو انفورماتیک آکادمی علوم کشور بلاروس در آبان ماه سال گذشته از دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر ایجاد شد.
جاوید گفت: با توجه به امکانات پژوهشی و توانمندی های علمی اعضای هیات علمی و دانشجویان واحد ملایر، توسعه روابط علمی و بین المللی از اولویت های مهم رئیس سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی کشور است.
وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون در چهار کشور امارات، انگلستان، لبنان و افغانستان واحدهای مستقلی را راه اندازی کرده و در حال حاضر نیز توسط واحدهای بزرگ دانشگاه آزاد از جمله تهران، شش دفتر در کشورهای اروپایی تاسیس شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار