نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. شهريور 1395 - 0:17   |   کد مطلب: 20039
کارگردان نمایش تئاتر همدان گفت: چند سالی است که اخلاق خواب مانده و امید است روزی بیدار شود و همه اخلاق را پیدا کنیم.

به گزارش ملایری‌ها؛ محمدمهدی کلهری پس از اجرای نمایش "ماندن در وضعیت آخر" اولین نمایش روز دوم جشنواره تئاتر استان در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اعلام رضایت از انجام نمایش تئاتر خود اظهار داشت: این اجرای یکی از بهترین اجراها بود و هنرمندان به‌خوبی کار اجرا را انجام دادند.

وی با اشاره به برخی کاستی‌های امکانات در سالن‌های نمایش بیان کرد: این کمی و کاستی‌ها امری طبیعی در تئاتر بوده و  با کمک،  همیاری و مشارکت برگزارکنندگان مشکلات رفع شد و توانستیم نورپردازی و صوت را به‌خوبی انجام دهیم.

وی هدف اصلی از این نمایش را هشدار درباره گم‌شدن اخلاق دانست و گفت: چند سالی است که اخلاق خواب مانده و امید است روزی بیدار شود و همه اخلاق را پیدا کنیم.

کلهر با اشاره به تمرین سه‌ماهه برای اجرای این نمایش بیان کرد:  از ایده تا اجرای این نمایش در این مدت انجام‌شده و طرح‌هایی که در ذهن‌های اعضای گروه بوده به روی صحنه آورده شده است.

این هنرمند همدانی هیچ کاری را بدون عیب و نقص ندانست و بیان کرد: ما هر آن چیزی را که فکر می‌کنیم به روی صحنه آمده و این نمایش هجویه‌ای است بر زندگی تمسخرآمیزی مدرن ما که و تکنولوژِی  ما را به تنهاترین موجودات روی زمین تبدیل کرده است.

کلهری گفت: تنهایی تراژدی عصر ما بوده که در این نمایش سعی شده این تراژدی به زبان کمدی به روی صحنه آورده شود و به تماشاچی القا شود.

وی دلیل اجرای این نمایش فقط یک خنداندن ندانسته و بیان کرد: ما در این نمایش به دنبال آن بودیم که در حین لبخند تماشاچی به دنبال فکر کردن  هم بوده که شاید خودشان نیز جزئی از همان آدم‌ها باشند.

وی با اشاره به واکنش تماشاچیان در اجرای این نمایش بیان کرد: هر اثر دارای لایه‌های مختلفی بوده و با توجه به طرز تفکر مخاطب برداشت‌های مختلفی داشته و ما به همه آن‌ها احترام گذارده و در این کار واکنش‌ها به نمایش خوب بوده است.

کلهری با اشاره به سابقه 16 ساله خود در اجرای تئاتر بیان کرد: این نمایش سومین حضور من به‌عنوان نویسنده و کارگردان در جشنواره تئاتر استان همدان است.

وی کار تئاتر را با مشقت و سختی‌های فراوان همراه دانست و  گفت: تاکنون اجرایی  را ندیده‌ام و به همین خاطر در روز داوری اعتراض نمی‌کنم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار