نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. شهريور 1395 - 19:24   |   کد مطلب: 19995
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد سلامی ملایر گفت: یست و هشتمین جشنواره تئاتر استان با حضور دو گروه نمایشی از همدان، دو گروه نمایشی از ملایر، دو گروه نمایشی از تویسرکان و یک گروه نمایشی از کبودرآهنگ از 22 تا 25 شهریور ماه در ملایر برگزار می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ غلامرضا جمالی زاده در نشست خبری بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان همدان با اصحاب رسانه  اظهار داشت: پس از بازبینی 15 گروه نمایشی استان که در خواست شرکت در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان همدان به میزبانی ملایر را داشتند در نهایت هیأت بازبینی 7 گروه را انتخاب کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر عنوان کرد: همزمان با عید قربان، از زمان افتتاحیه تا پایان جشنواره، بیش از 100 نفر از هنرمندان و عوامل اجرایی گروه های نمایشی در ملایر حضور می یابند و تمهیدات لازم برای اسکان میهمانان پیش بینی شده است ضمن اینکه  سه داور از مرکز هنرهای نمایشی و یک منتقد نیز برای ارزیابی و نقد و بررسی آثار  ارائه شده به ملایر اعزام خواهند شد.

وی مطرح کرد: امسال قصد داریم با تغییراتی در شکل و نوع نشست نقد و بررسی نمایش ها، آن را به نوعی کارگاه آموزشی برای شرکت کنندگان تبدیل کنیم و گروههای شرکت کننده در سه روز 22، 23 و 24 با هم به رقابت خواهند پرداخت و اختتامیه جشنواره نیز روز پنجشنبه 25 شهریور برگزار خواهد شد.

وی گفت: از شهرستان ملایر چهار نمایش به نامهای «دلتنگی های نقاش خیابان روبرو» به کارگردانی مهدی روزبهانی توسط گروه نمایشی یاس کبود، «گره آخر» به کارگردانی شیرین حبیبیان توسط گروه هنری ماه و مها، «نقره داغ» به کارگردانی بهرام حاجی علی اکبری توسط گروه نمایشی عرفان و «آبی ترین آسمانی زمین» به کارگردانی محمد قاسمی توسط گروه هنری باران درخواست شرکت در این جشنواره داشتند که پس از بازبینی و ارزیابی داوران و کارشناس تئاتر استان، دو نمایش «آبی ترین آسمانی زمین» به کارگردانی محمد قاسمی و «نقره داغ» به کارگردانی بهرام حاجی علی اکبری جهت رقابت با 5 گروه نمایشی از سایر شهرستانهای استان در این جشنواره پذیرفته شدند.

جمالی زاده افزود: انتظار بر این است در زمان برگزاری این جشنواره، ملایر کانون توجهات رسانه ها و افکار عمومی و اجتماعی قرار گرفته و این مسأله موجب ایجاد نشاط عمومی و اجتماعی به شهروندان و افزایش انگیزه بیشتر بین هنرمندان این شهرستان شود.

وی در ادامه به گروه های راه یافته به بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان به میزبانی ملایر اشاره کرد و گفت: شهرستان همدان با دو گروه نمایشی، ملایر با دو گروه نمایشی، تویسرکان با دو گروه نمایشی و از کبودرآهنگ نیز یک گروه شرکت خواهند کرد و در نهایت حداکثر دو نمایش به دبیرخانه سی و پنجمین جشنواره ی بین المللی تئاتر فجر معرفی خواهند شد. وی افزود: البته در صورت برگزاری جشنواره منطقه ای، نمایش های برگزیده، به این جشنواره نیز معرفی می شوند.

جمالی زاده با اشاره به پیشرفت ها و پتانسیل بالای هنر تئاتر ملایر و استان همدان ابراز داشت: با توجه به اینکه ملایر قطب تئاتر استان و حتی کشور محسوب می شود، از همشهریان و مردم خوب ملایر دعوت می کنم از این جشنواره که برآمد و داشته های نمایش استان و یکی از مهمترین پدیده های فرهنگی هنری استان به میزبانی ملایر است، استقبال نموده و از نمایش های آن دیدن کنند.

وی گفت: برای اجرای با کیفیت این جشنواره از همکاری دستگاههای اجرایی و ظرفیت های موجود در شهرستان استفاده می کنیم و تلاش می کنیم از ویترین نمایش برای بسط و گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری بهره ببریم.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر در ادامه گفتگوی خود با اشاره به نام‌گذاری هفته فرهنگی ملایر اظهار داشت: با نگاه شایسته فرماندار محترم ملایر از 3 تا 9 مهر هفته فرهنگی شهرستان ملایر نام گذاری شده و شناسایی قابلیتهای فرهنگی، معرفی استعدادها و رشد و پیشرفت قابلیت ها سه هدف اصلی در هفته فرهنگی است.

جمالی زاده افزود: در این هفته سعی خواهد شد با برنامه های مختلفی که توسط کل ادارات در سطح شهرستان برگزار می شود، موجی از شادی و نشاط در جامعه ایجاد شده و برای شناسایی و تجحلیل از مفاخر علمی، فرهنگی، هنری، دینی، ورزشی و ... نیز اقدام گردد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما