نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. شهريور 1395 - 18:54   |   کد مطلب: 19994
مدیر جهاد کشاورزی ملایر از پیش‎بینی افزایش 40 درصدی انگور از باغات ملایر در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها غلامحسین تقوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با بیان اینکه شهرستان ملایر به عنوان یکی از مهمترین قطب‌های تولید انگور در کشور است اظهار داشت: انگور ملایر به عنوان اولین و بزرگترین محصول کشاورزی و صادراتی این شهرستان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین انگور تولیدی در شهرستان به کشمش تبدیل می‌شد افزود: این میزان شامل انواع کشمش تیزآبی، آفتابی، سایه خشک بوده و مابقی علاوه بر مصرف تازه‌خوری به، آبغوره، شیره و باسلوق تبدیل می‎شود.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر بهترین نوع انگور ملایر را سفید بی‌دانه برشمرد و تصریح کرد: انگور یاقوتی و فخری، صاحبی، شاهانی، خلیلی و انگور عسگری از دیگر انواع انگور تولیدی در تاکستان‌های ملایر است

وی میزان باغات زیرکشت انگور در ملایر را 10 هزار و 480 هکتار دانست و گفت: از این میزان 10 هزار و 40 هکتار باغات بارور و و 449 هکتار نیز باغات غیر بارور است که در سال‌های بعد این میزان نیز به بار خواهد نشست.

تقوی در ادامه با بیان اینکه سالانه به صورت میانگین 220 هزار تن انگور از تاکستان‌های ملایر برداشت می‌شود گفت: از هر هکتار بین 20 تا 22 تن برداشت داریم.

وی از پیش‎بینی رشد 40 درصدی میزان برداشت انگور از تاکستان‌های ملایر در سال جاری خبر داد و گفت: پیش‎بینی می‌شود امسال بیش از 250 هزار تن انگور از باغات ملایر برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه برداشت انگور از تاکستان‌های ملایر از 20 شهریورماه آغاز خواهد شد افزود: این برداشت تا نیمه اول مهرماه ادامه دارد.

وی از برگزاری چهارمین جشنواره خوشه برتر در ملایر خبر داد و گفت: این جشنواره با حضور استان‌های تولیدکننده انگور 20 شهریورماه در پارک سیفیه برگزار خواهد شد.

تقوی خاطرنشان کرد: در این جشنواره بیش از 500 نفر از باغداران با ارائه خوشه‌های انگور با هم رقابت می‌کنند که در پایان نیز 10 خوشه با رأی داوران به عنوان خوشه برتر شناخته خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما