فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

14. شهريور 1395 - 14:41   |   کد مطلب: 19966
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر گفت: با توجه به مسائل موجود بین اوقاف و شهرداری ملایر هنوز تکلیف اورژانس ملایر مشخص نبوده و جواب قاطعی برای ساخت اورژانس داده نشده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ محسن ترکاشوند در جمع اصحاب رسانه با اشاره به آخرین وضعیت درآمدهای حاصل از طرح تحول سلامت در شهرستان ملایر اظهار داشت: با آغاز طرح تحول سلامت از پانزدهم اردیبهشت‌ماه تا پایان سال 94 در حدود 120 میلیارد ریال به‌صورت نقدی به شهرستان ملایر تعلق‌گرفته است.

وی افزود: در این مدت همچنین در حدود 160 میلیارد ریال نیز تجهیزات بیمارستانی به دو بیمارستان امام حسین(ع) و مهر تعلق‌گرفته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر با اشاره به اقدامات بخش هتلینگ طرح تحول سلامت بیان کرد: تعمیر و بازسازی بخش‌های مختلف بیمارستانی و ایجاد وضعیت مطلوب برای بیمار در اتاق بستری و رفع مشکلات این اتاق‌ها ازجمله اقدامات در حوزه هتلینگ است.

وی افزود: حضور پزشک مقیم بیمارستان در بخش متخصص زنان به مدت 15 شب و متخصص اطفال و NICU نیز به‌صورت هر شب در بیمارستان امام حسین(ع) از دیگر اقدامات حوزه هتلینگ طرح تحول سلامت در شهرستان ملایر است.

ترکاشوند گفت: در حوزه کاهش پرداخت هزینه‌ها و فرانشیز نیز از 58 میلیارد ریال در بیمارستان امام حسین(ع) از سهم بیماران پرداخت‌شده است.

وی افزود: با افتتاح کلینیک تخصصی فخریه در سال گذشته 64 هزار بیمار در این درمانگاه در 12 رشته تخصصی ویزیت شده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر گفت: از ابتدای سال 95 نیز روزانه به‌طور متوسط 400 تا 500 بیمار در این کلینیک ویزیت شده‌اند.

ترکاشوند با اشاره به انجام رایگان بیش از سه هزار و 500 مورد  زایمان طبیعی در سال 93 و 94 بیان کرد: بیش از 42 میلیون تومان حق پرداختی این زایمان‌ها از محل طرح تحول سلامت پرداخت‌شده است.

وی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در سال 95 بیان کرد: راه‌اندازی بخش NICU بیمارستان مهر با 12 تخت ، افتتاح سایت بی‌خطر سازی زباله در بیمارستان مهر، راه‌اندازی بخش ICU  با ده تخت در بیمارستان مهر و راه‌اندازی بخش مسمومیت بیمارستان مهر با جذب پزشک متخصص مسمومیت و پزشک قانونی ازجمله مهم‌ترین اقدامات در سال 95 بوده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت MRI بیمارستان امام حسین(ع) بیان کرد: این دستگاه به‌صورت آزمایشی در حال کار بوده و برای بیماران بستری مورداستفاده قرار می‌گیرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر افزود: بر اساس قوانین این دستگاه باید سه ماه به‌صورت آزمایشی کارکرده و خدمات لازم بر روی آن انجام شود و پس‌ازاین سه ماه برای بیماران سرپایی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) ملایر بیان کرد: علی رقم آماده بودن نقشه و آزمایش‌ها خاکشناسی هنوز مجوزی برای اورژانس ملایر صادر نشده است.

ترکاشوند گفت: با توجه به مسائل موجود مابین اوقاف و شهرداری هنوز تکلیف اورژانس ملایر مشخص نیست و جواب قاطعی برای ساخت اورژانس داده نشده است.

وی با اشاره به افتتاح اولین مرکز فوریت‌های پزشکی روستایی در ملایر بیان کرد: هم‌زمان با هفته دولت مرکز فوریت‌های پزشکی در روستای علوی افتتاح‌شده و تا پایان سال نیز یک مرکز در مسیر سد کلان و یک مرکز شهری نیز افتتاح می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر با اشاره به‌اضافه شدن دو دستگاه آمبولانس به سیستم بهداشت و درمان ملایر بیان کرد: این آمبولانس‌ها مجهز به دستگاه CPR  بوده و به‌عنوان آمبولانس‌های اصلی و پشتیبان به سیستم اضافه می‌شوند.

وی گفت: از ابتدای طرح تحول سلامت در بحث مراکز بهداشت 800 میلیون تومان و در بخش تجهیز و تعمیرات خانه‌های بهداشت 350 میلیون تومان اعتبار جذب‌شده است.

ترکاشوند افزود: دو مرکز بهداشتی شماره سه و چهار ملایر .واقع در گاز طاهری و باغ گل  هم به‌طور کامل تخریب‌شده و در حال بازسازی بوده و برای تکمیل این دو مرکز بیش از 7 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی گفت: تا پایان سال 95 علاوه بر تجهیز دو پایگاه واقع در حاشیه شهر در امامزاده عبدالله و 16 متری شمس‌آباد 20 نیروی بهداشتی در بخش‌های حاشیه‌نشین اضافه می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار