نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

12. شهريور 1395 - 21:36   |   کد مطلب: 19948
امام جمعه ملایر با بیان اینکه فضای کشور نباید فدای تبلیغات انتخابات شود، گفت: معیشت و اشتغال امروز از دغدغه‌های اصلی مردم است.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس؛ حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری ظهر امروز در خطبه‎های عبادی، سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا کلید راستی است و انسان را از بنده دیگران بودن رها می‌کند.

وی بیان کرد: تقوا از هر چیزی که به انسان آسیب برساند ما را حفظ کرده و جامعه‌ای که تقوا نداشته باشد خیر و پیشرفت در آن وجود نخواهد داشت.

امام جمعه ملایر در ادامه یکی از برکات برگزاری نماز جمعه را تحصیل تقوا دانست و گفت: آشنایی با مسائل دینی، سیاسی، فرهنگی و امور جامعه از دیگر برکات نماز جمعه برای افراد است.

وی در ادامه با اشاره به مناسبت‌های شهریورماه تصریح کرد: شهریور ماه روزهای تلخی در خاطرات مردم کشومان دارد که از مهمترین آن می‌توان به شهادت شهیدان رجایی و باهنر، کشتار مردم در 17 شهریور ماه، آغاز جنگ تحمیلی در شهریورماه سال 59 و... اشاره کرد.

برقراری گفت: همه حوادثی که در دوران انقلاب اسلامی در کشور ما رخ داده است دست پلید دشمن به صورت غیر مستقیم در آن بوده و پشت همه این اتفاقات آمریکا بوده است.

وی افزود: دشمن ما همیشه دشمن است و امروز نسل جوان ما باید با بصیرت و هوشیاری بیشتر دشمن را بشناسد و بداند که عداوت و دشمنی آمریکا هیچ گاه در حق ملت ما تمام شدنی نیست.

خطیب جمعه ملایر در ادامه با اشاره به اجرای برخی برنامه‌ها از جمله کنسرت‌هایی که از سوی وزارت ارشاد جلوی اجرای آن گرفته شده است گفت: جلوگیری از اجرای این کنسرت‌ها در شهر مقدس مشهد و یا شاید شهری مثل قم به خاطر احترام به ولی نعمتان این اماکن مقدس و حرمت به مراجع تقلید است.

وی تصریح کرد: دغدغه امروز مردم ما پرهیز از پرداخت حقوق‌های نجومی است که این پرداخت‌های غیر متعارف و به ناحق بی‌حرمتی به ایثارگران، خون مطهر شهدا و بی حرمتی به ملت ایران است.

برقراری بیان کرد: امروز برجام و بدعهدی‌های طرف مقابل، قراردادهای جدید نفتی، فاش کردن اطلاعات فسادهای مالی نزد دشمن و... از دغدغه‌های ملت است.

وی در ادامه با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی گفت: این موضوع نباید فقط در حد شعار باقی بماند بلکه باید تلاش دولت و ملت با وحدت و همدلی اجرای این اصل مهم طبق تاکیدات رهبری باشد.

امام جمعه ملایر در ادامه با اشاره به وجود مشکلات و آسیب‌های اجتماعی درون جامعه گفت: تهاجم فرهنگی، استفاده غیر مناسب از فضای مجازی، نشر برخی رمان‌های مبتذل در بین جامعه به ویژه افراد جوان برای مردم ما نگران کننده شده و ریشه همه این آسیب‌ها را باید در تهاجم فرهنگی دشمن دانست.

وی در ادامه با اشاره به دیدار رهبری با اعضای هیأت دولت افزود: ایشان در این دیدار نصایح مهمی را داشته که مهمترین آن پرهیز از تجمل و اسراف بوده که ایشان تاکید داشتند نگذارید این موارد به فرهنگ تبدیل شود.

خطیب جمعه ملایر با بیان اینکه دولتمردان ما به هیچ نباید خود را سرگرم مسائل انتخابات کنند گفت: رهبری بر این مسئله تاکید فراوان داشتند چراکه فضای کشور نباید فدای مسائل انتخابات شود.

وی اظهار کرد: معیشت و اشتغال از دغدغه‌های اصلی مردم است و بهترین تبلیغ برای دولت اقدام و عمل و پرداختن به مسائل و مشکلات مردم و رفع آن است.

برقراری در پایان ضمن تاکید بر ازدواج آسان جوانان خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید مقدمات ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کرده تا رغبت بیشتری بین جوانان برای انجام این سنت مقدس ایجاد شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار